Hastighetsmätare
-
Lars-Henrik
- Corvettefantast

Hastighetsmätare
Min hastighetsmätare tickar och hoppar upp och ner,den blir bättre i höga farter..Någon som vet vad som är fel 
Samma som min förmodligen. Vajjern e på väg att gå av och om du byter den ninnan så KAN du spara en hel del jobb har jag fått erfara... då min gick av i mätarn och om den fyrkantiga delan ... toppen.. går av så kan den fastna och då kan man behöva plocka ur mätarn vilket inte e nån höjdare.... så ta loss vajjern i alla ändar och kolla hur den ser ut och beställ sen, om det nu e det som e felet, övre vajjern eller undre vajjern 
-
Lars-Henrik
- Corvettefantast

f
frisk skrev:Samma som min förmodligen. Vajjern e på väg att gå av och om du byter den ninnan så KAN du spara en hel del jobb har jag fått erfara... då min gick av i mätarn och om den fyrkantiga delan ... toppen.. går av så kan den fastna och då kan man behöva plocka ur mätarn vilket inte e nån höjdare.... så ta loss vajjern i alla ändar och kolla hur den ser ut och beställ sen, om det nu e det som e felet, övre vajjern eller undre vajjern
m.v.h henke
[quote="Anders S."]Jag hade liknande problem på min -75:a som en verkstad ordnade åt mig i samband med ett annat arbete. De sa att det var ett litet drev som satt vid växellådan som hade gått sönder. Om jag nu inte fått allt om bakfoten, så kanske det kan vara något att kika på om inte vajern hjälper.
[/quote
Jo men kom ihåg att det lilla drevet ska matcha bakaxelns utväxling om din mätare ska visa rätt.
Finns i olika färger för olika utväxlingar (satans pedagogiskt...)
/Terner
Jo men kom ihåg att det lilla drevet ska matcha bakaxelns utväxling om din mätare ska visa rätt.
Finns i olika färger för olika utväxlingar (satans pedagogiskt...)
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
- Knightrider
- Rookie

Re: Hastighetsmätare
Låter som när farsan hade volvo 144 och burnadeLars-Henrik skrev:Min hastighetsmätare tickar och hoppar upp och ner,den blir bättre i höga farter..Någon som vet vad som är fel