Min kupefläkt går inte att stänga av så jag har noterat det på min "att göra lista" till vintern, men sen läser jag ett gammalt inlägg här att det inte ska gå att stänga av fläkten pga att det kan bli undertryck i kupen.
Nån som kan bekräfta att detta verkligen stämmer?
Kupe fläkt fråga.
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Kupe fläkt fråga.
Min funkar att slå av, men det kanske är beroende av årsmodell. 72:a har jag 
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Kupe fläkt fråga.
Min årsmodell är en 74:a.
Re: Kupe fläkt fråga.
Hittade svaret på nätet.
Lägger ut det utifall någon får samma funderingar som jag framöver.
Nu kan jag i alla fall stryka det från att göra listan
.
"On the later C3s the fan is never off. On a 1974 the fan can be shut off by putting the fan in the "OFF" position and pushing the left wheel to the top "OFF" position. That shuts down the fan completely. If you leave that wheel in any other position (despite fan off position) it will groan on at low speed just like later C3s."
Lägger ut det utifall någon får samma funderingar som jag framöver.
Nu kan jag i alla fall stryka det från att göra listan
"On the later C3s the fan is never off. On a 1974 the fan can be shut off by putting the fan in the "OFF" position and pushing the left wheel to the top "OFF" position. That shuts down the fan completely. If you leave that wheel in any other position (despite fan off position) it will groan on at low speed just like later C3s."
