Hej!
Jag har vart med om samma sak. Det såg ännu värre ut hos mig tror jag:) Hursomhelst... Det tog TID. Jag gjorde som du, bankade, slog, försökte såga osv osv, många timmar... lönlöst till en början:)
Finmekande när det är som bäst. Farsan sa vid ett tillfälle "akta så du inte kröker ramen".
Verktyg:
-huggmejsel, kofot
-slägga, hammare
-borrmaskin, borrar och smörjolja
-vinkelslip
Lösningen:
1. rostlösare
2. tag bort "ståltråden" (kommer inte håg vad det heter nu...) som håller fast shimsen (distansbrickorna)
3. slå med huggmejsel och slägga/hammare så att du "vickar" på shimsen till trailingarms. Dvs slå lite underifrån till shimsen rör sig uppåt, sedan lite ovanfrån... det kan ta ett bra tag innan skiten rör sig.
4. efter ett bra tag är shimsen lösa och du kan ta bort dem. Nu är trailingarmen mer eller mindre lös i sidled.
5. slipa/såga bort muttern och den del av skruven som du kommer åt på utsidan mot skärmen med VINKELSLIP
6. ta fram BORRMASKINEN och börja med typ 4mm på andra sidan av bulten (~2-3cm från bultens skalle). Smörj som en galning, det är en hård bult. Kasta borren när den går av och hämta en ny. När du kommit genom så tar du en större borr. 7. Nu är axeln av och sitter varken fast i någon mutter eller bultskalle och går därmed att ta bort!
PS: för mig var det omöjligt att såga genom bulten vid bultskallen där den sitter.
DeffeDefect skrev:Så har vinter renoveringen äntligen kommit igång...
Har jag dock fastnat och kommer inte längre...

Hur f*n får jag ut bulten som håller ”rear trailing arm” (vad heter de på Svenska?). Har försökt smörja, vrida på distans bläcken, vricka, banka, tigersåg, men de ger sig inte... Tyvärr kan jag inte använda skärbrännare där jag står nu men är det någon som har något förslag???
Tar gärna även emot förslag, gärna bilder, på bra plats för att installera en elektrisk bränslepump..
Här kan du följa mitt jobb:
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 483#p58483
Mvh/
Deffe Defect