Fälgrenovering

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 101
Blev medlem: ons nov 09, 2005 21:03
Ort: Täby

Fälgrenovering

Inlägg av Jonne »

Tänkte lämna in mina magnesiumfälgar i vinter på omlack, och passa på att välja en roligare kulör.
Har kollat med Intera i Skogås och dom vill ha drygt 6000kr för helrenovering.
Mina frågor är om någon har erfarenhet av Intera´s arbete, eller någon annan firma med bättre pris i Stockholms trakten.
Och jag tänker INTE köpa andra fälgar istället.
LEV SNABBARE !
MickeLina
Rookie
Rookie
Inlägg: 95
Blev medlem: sön jan 13, 2008 0:56
Ort: Sthlm

Inlägg av MickeLina »

Jag har fixat fälgarna på Intera efter att ha hört av vänner att de var bra, alla höjde dem till skyarna av kompisarn.

Jag blev dock inte nöjd 1:a gången jag var där för hämtning då fälgarna inte var perfekta efter renoveringen, fixades ju till men tycker att de var så pass stora skador kvar att det borde ej ha missats av Intera.

Annars är det flera kompisar som hävdar att de måste balansera däck/fälg oftare efter Intera jobb då däcket rör sig på fälgen, har själv dock ännu inte upplevt detta så vet ej.
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 452
Blev medlem: ons jul 12, 2006 2:56
Ort: Bålsta

Inlägg av Hot Rod »

På min förra grisbil... f-låt bruksbil...(BMW) så var fälgarna omlackade av Intera av ägaren före mig. Det var inte ok så backjobb o omlackning igen. Allt detta hände dock före mitt ägande. Kanhända tar Intera på sig för mycket jobb så jobben ibland blir därefter?

Kanske kan vara läge att vara på sin vakt mot Intera och låta dom förstå redan innan att dåligt resultat inte kommer att accepteras.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 310
Blev medlem: ons dec 05, 2007 13:45
Ort: sandviken

Inlägg av puramuk »

jag tyckte 6000 lät pissdyrt! :shock:

jag betalade 600kr för blästring och sen ytteligare 500kr för pulverlack=1100 tot..............(för alla 4)

men ska dom sprutlackas så blir det förstås dyrare.

men tycker jag inte du ska göra det håller inge vidare.
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
gibson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor jun 08, 2006 10:30
Ort: Stockholm

Inlägg av gibson »

Du kommer undan med 2000-2500:- för blästring och pulverlack.
Jag lackade mina i sommras.Färgvalet blir dock mer begränsat med pulverlack om man inte väljer en speciallack som dom endast blandar åt dig och då blir det dyrare.
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 101
Blev medlem: ons nov 09, 2005 21:03
Ort: Täby

Inlägg av Jonne »

Gibson!
Var lämnade du in fälgarna ?
Låter intressant
LEV SNABBARE !
gibson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor jun 08, 2006 10:30
Ort: Stockholm

Inlägg av gibson »

Norr om stan:

Blästrings AB och Isaxsons Pulverlackering

Söder om stan:

Blästrix AB och Stockholms Pulverlackering
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 101
Blev medlem: ons nov 09, 2005 21:03
Ort: Täby

Inlägg av Jonne »

Tack för det.
Får ta mig en funderare på hur jag ska göra.
LEV SNABBARE !
Skriv svar