Tänkte lämna in mina magnesiumfälgar i vinter på omlack, och passa på att välja en roligare kulör.
Har kollat med Intera i Skogås och dom vill ha drygt 6000kr för helrenovering.
Mina frågor är om någon har erfarenhet av Intera´s arbete, eller någon annan firma med bättre pris i Stockholms trakten.
Och jag tänker INTE köpa andra fälgar istället.
Fälgrenovering
Fälgrenovering
LEV SNABBARE !
Jag har fixat fälgarna på Intera efter att ha hört av vänner att de var bra, alla höjde dem till skyarna av kompisarn.
Jag blev dock inte nöjd 1:a gången jag var där för hämtning då fälgarna inte var perfekta efter renoveringen, fixades ju till men tycker att de var så pass stora skador kvar att det borde ej ha missats av Intera.
Annars är det flera kompisar som hävdar att de måste balansera däck/fälg oftare efter Intera jobb då däcket rör sig på fälgen, har själv dock ännu inte upplevt detta så vet ej.
Jag blev dock inte nöjd 1:a gången jag var där för hämtning då fälgarna inte var perfekta efter renoveringen, fixades ju till men tycker att de var så pass stora skador kvar att det borde ej ha missats av Intera.
Annars är det flera kompisar som hävdar att de måste balansera däck/fälg oftare efter Intera jobb då däcket rör sig på fälgen, har själv dock ännu inte upplevt detta så vet ej.
På min förra grisbil... f-låt bruksbil...(BMW) så var fälgarna omlackade av Intera av ägaren före mig. Det var inte ok så backjobb o omlackning igen. Allt detta hände dock före mitt ägande. Kanhända tar Intera på sig för mycket jobb så jobben ibland blir därefter?
Kanske kan vara läge att vara på sin vakt mot Intera och låta dom förstå redan innan att dåligt resultat inte kommer att accepteras.
Kanske kan vara läge att vara på sin vakt mot Intera och låta dom förstå redan innan att dåligt resultat inte kommer att accepteras.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
jag tyckte 6000 lät pissdyrt!
jag betalade 600kr för blästring och sen ytteligare 500kr för pulverlack=1100 tot..............(för alla 4)
men ska dom sprutlackas så blir det förstås dyrare.
men tycker jag inte du ska göra det håller inge vidare.

jag betalade 600kr för blästring och sen ytteligare 500kr för pulverlack=1100 tot..............(för alla 4)
men ska dom sprutlackas så blir det förstås dyrare.
men tycker jag inte du ska göra det håller inge vidare.
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu
Blev nyss med c6 z06
PFADT
Akrapovic
OZ