572cui motor
572cui motor
Är det möjligt att stoppa i en 572cui motor i en Corvette?
Eller är det ett annat block än en 502:a ?
Lars
Eller är det ett annat block än en 502:a ?
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Kan du utveckla dig lite mera Frisk.Är de bredare eller högre?
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hej,
Den byggd på talldeck, dvs blocket är högre. Minns ej dock hur mycket, men det hittar du nog om du söker lite. Det medför bl.a. att inga headers passar, sen så blir det trångt för bromsservot också + lite annat.
GM perf parts: http://www.gmperformanceparts.com/Parts ... p?engine=3
Ska du köpa en så är Scoggin-Dickey väldigt hjälpsamma. Var på väg att köpa en 502 av dem förut. http://www.sdparts.com/catalog/crateeng ... gines.aspx
//Lasse
Den byggd på talldeck, dvs blocket är högre. Minns ej dock hur mycket, men det hittar du nog om du söker lite. Det medför bl.a. att inga headers passar, sen så blir det trångt för bromsservot också + lite annat.
GM perf parts: http://www.gmperformanceparts.com/Parts ... p?engine=3
Ska du köpa en så är Scoggin-Dickey väldigt hjälpsamma. Var på väg att köpa en 502 av dem förut. http://www.sdparts.com/catalog/crateeng ... gines.aspx
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Här har du en galning i Usa som tryckt ner ett sådant monster i en stackars C3:
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... hlight=572
Vette rackarns hur han lyckats men det ser ut som han höjt L88 huven för att få plats.
Kan nog tänka mig att han kör med kuggstångs styrning också för styrboxen får nog inte plats
Cool som faen iallafall
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... hlight=572
Vette rackarns hur han lyckats men det ser ut som han höjt L88 huven för att få plats.
Kan nog tänka mig att han kör med kuggstångs styrning också för styrboxen får nog inte plats
Cool som faen iallafall
Jo men bromsservo funkar inte med 502:an heller om man inte sätter på nån annan typ av bromsservo än corvettes. Huven behöver ev. höjas om man kör med förgasare. Skulle man ha insprutning på en sån, om det nu finns?, så kan jag tänka mig att det räcker med en vanlig l88-huv (highrise). Styrservon borde dock få plats tycker jag.
Headers har han ju så det går säkert med viss modifikation. För på 502':an finns inga mm över att spela med samtidigt kommer dom ju upp högre med 572:an så det kanske klarar sig ändå?
Headers har han ju så det går säkert med viss modifikation. För på 502':an finns inga mm över att spela med samtidigt kommer dom ju upp högre med 572:an så det kanske klarar sig ändå?
Herre jävlar vad den motorn andades ut bra med gas
Vill ha
Lars
Vill ha
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1

