Hej
Jag provkörde bilen för några dagar sedan för första gången efter 2,5 års renovering och det gick väll hyfsat

men bromsarna kändes lite "svampiga", så jag undersökte och såg att tre av oken läckte.
Ett par timmar senare så var tätningarna bytta

och sambon hjälper mig att lufta, när vi håller på med det fjärde och sista oket så börjar pedalen kännas stum så jag luftar några gånger till men då helt plötsligt går pedalen i botten

, jag luftar lite till och nån gång i bland så blir pedalen stum sedan nästa gång går den i botten.
Jag bestämmer mig för att lufta alla oken engång till men nu får jag inte pedalen att bli stum, jag har hört att det är svårt att lufta corvetten men är det så här krångligt

( har tidigare bara luftat ett eller två ok samtidigt och det var inga problem).
Efter en massa svordomar

så upptäcker jag att det pyser ut luft ur en avluftningsventil när den är stängd, men när man trycker på pedalen och öppnar ventilen kommer det bara olja ingen luft
Vad kan vara fel ? kan huvudbromscylindern gått sönder ( hur känner man det ?) eller är det fortfarande luft i systemet ?
Någon som har något tips ?