Hej igen,
det är mycket nu....
Har tänkt lämna in kärran för hjulinställning och vill ha en inställning som är OK för "Daily driver".
Är det ngn som kan ge tips på hjulvinklar fram resp bak som funkar bra och ger bra vägegenskaper ?
Tänkte lämna in den hos Farsta Däckcenter.
Har original alu-fälgar med 255/60 R15 däck monterat (Cooper Cobra).
//Hagge
Hjulinställning ?
http://www.vbandp.com/instructions/html ... /align.htm
Från och med "Advanced street" kan det bli svårt att få till det utan "offset cross shaft".
/Mr. Beam.
Från och med "Advanced street" kan det bli svårt att få till det utan "offset cross shaft".
/Mr. Beam.
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
Re: Hjulinställning ?
Hej Hagge!
En fråga: Åker du med 255 runt om? Jag har 245or fram, men idag gjorde jag ett litet test genom att jag skruvade på ett par fräscha 225or fram. Skillnaden var enorm. Bilen går fint och spikrakt utan att spåra ens i det värsta diken som vi har i vägarna Stockholm.
En fråga: Åker du med 255 runt om? Jag har 245or fram, men idag gjorde jag ett litet test genom att jag skruvade på ett par fräscha 225or fram. Skillnaden var enorm. Bilen går fint och spikrakt utan att spåra ens i det värsta diken som vi har i vägarna Stockholm.
Tjena,
japp, 255 runt om. Låter intressant att det blev sån skillnad med 225, för visst, med 255 så spårar det hej vilt ibland !
Efter att jag bytte styrleder och renoverade hela servostyrningen på min så har mycket av spårkänsligheten försvunnit, innan var jag mer på väg av vägen hela tiden.
Har bytt stötdämpare också till original gas Delco men funderar på att byta igen till några bättre och möjligtvis justerbara.
Vägegenskaperna blev otroligt mycket bättre efter renovering av styrning, byte av stötdämpare och bakfjäder (komposit).
Ska byta servoventilen för styrningen också, den var rätt sliten inuti, så jag tror att renoveringen som jag gjorde av denna mest blev kosmetisk.
La du på 225 på samma fälg som du hade 245 på?
//Hagge
japp, 255 runt om. Låter intressant att det blev sån skillnad med 225, för visst, med 255 så spårar det hej vilt ibland !
Efter att jag bytte styrleder och renoverade hela servostyrningen på min så har mycket av spårkänsligheten försvunnit, innan var jag mer på väg av vägen hela tiden.
Har bytt stötdämpare också till original gas Delco men funderar på att byta igen till några bättre och möjligtvis justerbara.
Vägegenskaperna blev otroligt mycket bättre efter renovering av styrning, byte av stötdämpare och bakfjäder (komposit).
Ska byta servoventilen för styrningen också, den var rätt sliten inuti, så jag tror att renoveringen som jag gjorde av denna mest blev kosmetisk.
La du på 225 på samma fälg som du hade 245 på?
//Hagge
