Tjena "Deffe" besvarar ditt PM här så fler kan bli hjälpta av svaret, eller ohjälpta!
Med risk för att jag glömmer något, men du märker ju när alla skruvar är lösa att du kan få väck allt skrot.
1. Fixa fryspåsar och tuschpenna för att lägga alla skruvar, muttrar och liknande i. Märk påsarna och knyt igen dom. Fota gärna mycket så du har bilder på hur allt satt fast, t.ex. antal shims på varje bult i övre infästningen mot ramen där man korrigerat hjulinställningen.
2. Lossa "ragjointen" som sammankopplar styrstången med styrsnäckan.
3. Lossa framhjulen och hissa framändan på bilen så högt du kan och ställ den på plallbockar. du kan ha pallbockarna mot ramen typ där dörrarna börjar för att få bilen att "stegra" mycket, men då måste du stödja fronten också så att inte tyngden av motorn böjer bilen så mycket.
4. Skruva loss stötdämparna.
5. Lossa bromsoken och häng dom med ståltråd i fästet för bromsröret i ramen t.ex. Lyft bort bromsskivorna
6. Sätt domkraften mot a-armens inre fäste, och lossa de tre skruvarna som den sitter fast med, två fram och en bak.
7. Sänk domkraften SAKTA så att fjädern inte hoppar ut! (Jag lade en kedja genom fjädern men den behövdes inte.)
8. Lossa alla anslutnigar och bultar för styrningen. Servoslangar också!
9. Lossa alla bultar som nu håller kvar framvagnen. Även där krängningshämmaren sitter mot ramen längst fram, så följer krängningshämmaren med.
Lycka till!
Mvh. Janne