
Så har rivningsjobbet börjat och frågorna hopar sig…
Hittade varför min låda läcker olja. De främre skruvarna till kåpan går bara runt så de spänner inte kåpan ordentligt. Därför tror jag att jag måste ta ut lådan för att går igenom den. Dessutom var min läckande servostyrning bara en nippel som läcker men…
Lite frågor:
- Tänkte inte demontera kylaren men jag får inte bort fläktkåpan på ett enkelt sätt. Ska jag dessutom tabort motor + låda så måste jag väl ta bort kylaren? Någon som har några bra tipps på detta? Har en fungerande AC som jag tänker behålla…
- Om jag ska låta lådan sitta kvar på motorn när jag tar ut den, hur får jag enklast ut kardanen. Någon som har några instruktioner på detta? Och var i #%# sitter oljepluggen till växellådsoljan?
- Jag tyckte lådan växlade sent när man växla manuellt. Den reagerade en stund efter man petade in en växel. Finns det nått kit man kan stoppa in i lådan för att snabba upp växlingarna.
- Jag tror det ska sitta en M40 låda i bilen men hur kan man utröna om det verkligen är det?

Mvh/
DeffeDefect

