Hej någon!
Har fått problem tror jag?
Har ca 2cm kvar från förgasarns övre kant till motorhuven tar i.
Ngn som har en bra lösning?
Finns det ngt luftfilter som droppar på sidorna vid förgasarn?
Måste jag byta huv?
Vad e det för huv som passar till en -75:a?
Lite panik nu?
med 2 cm så tror jag inte ens en "drop base air cleaner" fungerar tyvärr
bara å kapa i huve eller byta till någon högre......
eller så köper du ett annat insug,edelbrocks insug ska ju gå å få in under huven med ett drop base,tex ett Performer.....
låter tajt.. det skulle vara ett gränsfall med dropbase och 2" filter, om inte annat skulle väll vingmuttern skrapa i.. sen är det väll sämre luftflöde med mindre filter?
luftflödet e nog inga problem(?) då det tydligen räcker med 3" filter för min motor. Och jag har dropbase, den djupa varianten. Men 2cm låter som att det inte blir mycket plats för skruven som Keller säger. Du har ingen som du kan få låna och testa av?
Några tips på mina knep jag tog till med min förra motor:
Skaffa ett lock med filter, så att du tar luft ovanifrån oxå som komplement. (kolla höjden mot motorhuven med modellera utan vingmutter!)
Slipa bort chokehuset, så att du inte stryper luften till sekundärportarna. (jag behövde aldrig någon choke)
Lämna insuget till någon som har en fräs, och fräs ner ytan mot förgasaren så mycket du vågar eller kan, så spar du utrymme mot huven. (10-20mm extra borde du väl kunna slipa ner på ditt insug?!?)
Istället för att slipa bort chokehuset finns det mainbodies att köpa utan för en rimlig peng: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Om du har choketornet kvar med så lite utrymme ovanför kommer motorn att gå med choke jämt, annars.
Mät spalten med aluminiumfolie som du rullar ihop lätt till en boll, så kladdar du inte ned med lera.
vett74 skrev:med 2 cm så tror jag inte ens en "drop base air cleaner" fungerar tyvärr
eller så köper du ett annat insug,edelbrocks insug ska ju gå å få in under huven med ett drop base,tex ett Performer.....
Nädu...går inte med performer, inte ens med hammare och spik..
vett74 skrev:med 2 cm så tror jag inte ens en "drop base air cleaner" fungerar tyvärr
Nädu...går inte med performer, inte ens med hammare och spik..
joo om man har en nyare vette så är huven lite högre
din e ju så låg
känns som om att byta insug skulle varit ganska enkelt att genomföra, finns rätt bra, låga holley/weiand variant dualplane, som funkar minst lika bra som diverse edelbrock. med ett fint brett register så du slipper "hi tower" dart varianten eller? till en marginell utgift.
Ja det ligger nog mycket i det du säger har funderat själv i dom banorna.
Men har problem att få den o gå rent,får fixa det först o se hur den går,men det lutar nog åt att byta insug för snyggare huv än den jag har finns inte
kör själv med ett torker insug men det är ju på min 327´a levererar inte lika mycket effekt som dual plane insugen dock
kommer ganska starkt efter 5500 rpm iaf