Hej alla glada.... Har ett delikat problem som måste lösas, min bil dör helt när man kör . Tänkte först att inte generatorn ej laddade batteriet så bilen bara gick tills batteriet är tomt. Bytte generator , batteri ( fullt laddat ) kollat jordkabeln till ramen bak ok. men jordkabeln fram till ramen var ej ditsatt...... strömmen tog en annan väg . Åtgärdade detta men han dör fortfarande vid körning efter en stund. Tändningen på !!!!
Stod vid vägkanten och "juckade " på vartenda kabel jag kunde se. Rörde på hela kabelhärvan in till säkringsdosan från motorrummet och helt plötsligt började fläkten och låta , fick ström.
Glapp i hela kabelhärvan eller vad då !!!!!!!!! kortis i någan av dessa ihoptejpade kablar.....
Kära vänner , vad skall jag göra ?
Vill köra i sommar utan löjliga motorstopp och bli pikad av kidsen med "japsbilar" med turbo.......
Tacksam för svar
Micke i skogen
Elfel C3 -71 350
Elfel C3 -71 350
Corvettefreak i smålandsskogen.....
Svart C3 -71 cab 350 M21.
Elfel c3 -71
Hej igen , tittade igår på detta fel . Kontakstycken på torpeden. hm förstår ej riktigt . Det går in 2 st kabelstycken till vad jag trodde var säkringsdosan på andra sidan torpedväggen. Men så är alltså ej fallet. När jag monterat bort dosan ( som var sprucken vid fästet för de 2 bultarna) så ser jag endast en massa kablar som kommer genom "väggen och fortsätter till motsvarande kabelstam på insidan under panelen. Alltså ej några kontaktstycken som jag kan lossa.....
Trångt under den där vaccumtanken eller vad det är för något.
skall fortsätta i helgen med detta.
Micke :(
Trångt under den där vaccumtanken eller vad det är för något.
skall fortsätta i helgen med detta.
Micke :(
Corvettefreak i smålandsskogen.....