Elfel C3 -71 350

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Stugan
Nykomling
Nykomling

Elfel C3 -71 350

Inlägg av Stugan »

Hej alla glada.... Har ett delikat problem som måste lösas, min bil dör helt när man kör . Tänkte först att inte generatorn ej laddade batteriet så bilen bara gick tills batteriet är tomt. Bytte generator , batteri ( fullt laddat ) kollat jordkabeln till ramen bak ok. men jordkabeln fram till ramen var ej ditsatt...... strömmen tog en annan väg . Åtgärdade detta men han dör fortfarande vid körning efter en stund. Tändningen på !!!!
Stod vid vägkanten och "juckade " på vartenda kabel jag kunde se. Rörde på hela kabelhärvan in till säkringsdosan från motorrummet och helt plötsligt började fläkten och låta , fick ström.

Glapp i hela kabelhärvan eller vad då !!!!!!!!! kortis i någan av dessa ihoptejpade kablar.....

Kära vänner , vad skall jag göra ?
Vill köra i sommar utan löjliga motorstopp och bli pikad av kidsen med "japsbilar" med turbo.......

Tacksam för svar

Micke i skogen
Corvettefreak i smålandsskogen.....
Svart C3 -71 cab 350 M21.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Skulle kanske börja med att lossa kontaktstyckena som sitter på torpedväggen och göra rent det. Det sitter en 3/8" i mitten av kontakstyckena.
Kasta inte bäver i trähus.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Peter har helt rätt.
Ett inte helt ovanligt Chevaproblem.
Hade så på min Impala. Kontaktstycket behövde en hel del rengörning.
Försiktighet med kablarna dock. de kan nog vara lite spröda.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Stugan
Nykomling
Nykomling

Elfel c3 -71

Inlägg av Stugan »

Hej igen , tittade igår på detta fel . Kontakstycken på torpeden. hm förstår ej riktigt . Det går in 2 st kabelstycken till vad jag trodde var säkringsdosan på andra sidan torpedväggen. Men så är alltså ej fallet. När jag monterat bort dosan ( som var sprucken vid fästet för de 2 bultarna) så ser jag endast en massa kablar som kommer genom "väggen och fortsätter till motsvarande kabelstam på insidan under panelen. Alltså ej några kontaktstycken som jag kan lossa.....
Trångt under den där vaccumtanken eller vad det är för något.

skall fortsätta i helgen med detta.

Micke :(
Corvettefreak i smålandsskogen.....
Svart C3 -71 cab 350 M21.
Skriv svar