En dum fråga kanske men är det någon som vet om en kass svängningsdämpare på motorn kan "skrika" som en lös fläktrem kan? Skall byta den till vintern. Att den är kass vet jag för tändinställningsmärket har flyttat sig duktigt varje gång jag testar med stoboskopet (jobbigt att leta rätt på öd på 1:ans cyl. varje gång).Har läst att yttre ringen släpper från gummit utan anledning, bara är så med SB-motorer. Det är en original som sitter på motorn som är en 71:a 350 corvettemotor (troligen bytt på garanti 71 då det är en "CE"-motor)
Kass svängningsdämpare på motorn
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

Kass svängningsdämpare på motorn
Hej!
En dum fråga kanske men är det någon som vet om en kass svängningsdämpare på motorn kan "skrika" som en lös fläktrem kan? Skall byta den till vintern. Att den är kass vet jag för tändinställningsmärket har flyttat sig duktigt varje gång jag testar med stoboskopet (jobbigt att leta rätt på öd på 1:ans cyl. varje gång).Har läst att yttre ringen släpper från gummit utan anledning, bara är så med SB-motorer. Det är en original som sitter på motorn som är en 71:a 350 corvettemotor (troligen bytt på garanti 71 då det är en "CE"-motor)
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

- Don Tomaso
- Corvetteälskare

Hej, du behöver en avdragare för dampern, brukar vara hyfsat billig, och ett monteringsverktyg som tyvärr kostar mer. Borde finnas ngn Corvette eller chevabroder i dina trakter som du kanske kan låna av? Försökte leta på ngr bilder åt dig på summit men Katrina verkar blåst rent även på dessa... Kolla sedan hur mkt plats du har för verktygen, kan ju vara lite trångt framför remskivorna
Slår man på stort så byter man p-boxen i transkåpan samtidigt eftersom den gamla förmodligen är hård som bakelit och svarvat ett fint spår i din gamla damper...
MVH
MN
Slår man på stort så byter man p-boxen i transkåpan samtidigt eftersom den gamla förmodligen är hård som bakelit och svarvat ett fint spår i din gamla damper...
MVH
MN
-
Bo Ytterström
- Nykomling

monteringsverktyg - jag hittade ett tips i tidningen Chevy High Performance - gängade en stång (mätte till den ) som passar in i vevaxeln (fingäng) och gängade grövre gäng på andra halvan , stor bricka emellan ,.
Gängade in fingängen i botten - på med dampern, brickan och mycket fett på grovgängen, mutter, sakta och fint drev jag dampen på plats - fungerade utmärkt. - Kostnad ? - en öl till kompisen som gängade stången som jag mätt till.
Bosse
350 cui
Gängade in fingängen i botten - på med dampern, brickan och mycket fett på grovgängen, mutter, sakta och fint drev jag dampen på plats - fungerade utmärkt. - Kostnad ? - en öl till kompisen som gängade stången som jag mätt till.
Bosse
350 cui
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

- Don Tomaso
- Corvetteälskare