Spiralturbobaffles

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
johan lu

Spiralturbobaffles

Inlägg av johan lu »

Har nu varit i kontakt med Jim på spiralturbobaffles och snackat med honom ett antal gånger ( mejlat) och beställt ett par innsatser.Verkar vara en trevlig kille. Till att börja med skulle frakten bli ca 200-250 dollar vilket blir väldigt mycket med tanke på att dom kostar 338 dollar (Inclusive frakt i Usa).
Efter några dar fick jag svar igen och Jim Kunde skicka dom för totalt 400 dollar pluss tull = totalt 3900kr. Och då har jag dom om 5-7 dagar vilket är väldigt viktigt för mig.
Finns ju även andra sätt om man har tid att vänta.

Bra att veta om ngn är intresserad.

Gott mos bb 461 som garanterat kommer gå bättre än glasspack innsatser
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ännu mer???? Har du hunnit köra den ännu? :)
johan lu

Inlägg av johan lu »

Hade bilen hemma i 2 veckor o körde in motorn ca 100 mil.Då hade jag glasspackinsatserna för ljudetsskull. Motorn skulle ju ändå inte påfrestas för mycket.Bilen är nu tillbaka hos Pekka för inställning o bestyckning växelådsinställning växelvarv diverse efterkoll osv.Även Bromsning på rullande landsväg.

Det är tur att bilen är i goda händer och det blir ju bara bättre och bättre i denna väntan.

Gott mos bb 461
(Varför nöja sig med lagom)
johan lu

Inlägg av johan lu »

När skall jag få se din bil Frisk!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

När du vill! :D
Kom hit! så kan vi racea......... Kanske skulle man annordna en lite garagefest? Undra om nån kommer.... ni e ju alla utspridda über alles!

Vet inte om jag beger mig neråt skåne till med vetten i det närmaste då jag måste göra klart den där j-a lägenheten som drar ut på tiden....
johan lu

Inlägg av johan lu »

För övrigt bor jag i Trollhättan och bilen brukar stå i Färgelanda i Dalsland i Garaget i mitt föräldrar hem.Det var många i!. Jag tänkte komma ner på ngn onsdagsträff i Gbg vart det nu är.När skall du dit.Jag jobbar ju för tillfället på Kemii ndustrierna i Stenungsund Det är ju inte så långt.
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Vet inte om jag beger mig neråt skåne till med vetten i det närmaste då jag måste göra klart den där j-a lägenheten som drar ut på tiden....[/quote]

Hahaha...Den är väl RÖKSKADAD??? :P

Av all Gummirök du la i den....?

Mexicko-Sverige= 2-0!

Kai P™
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

LOOL Kai... hehehe

Oj Felåt Johan. Utgick från skåneland när du sa att du lämnat den till pecka, som jag tror(trodde) håller till där nere. Men då e det ju en annan femma :) Har inte varit på en enda onsdagsträff heller :oops:

Troligtvis, eller jag hoppas och har planerat för att åka till Manntorp och klubbmästerskapet. om allt nu flyter på som det ska. Annars e jag nog mestadels hemma. men en sväng till göteborg tar ju inte många minuter.
2 dagar kvar till semester! :D
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

2 dagar kvar till semester! :D[/quote]

VA, här är det snart slut på semest :twisted: :twisted: :twisted:
Börjar juh jobba på måndag!!! :cry:

Men jag jobbar bara 3 veckor, sen blir det Aya Napa, Cypern 8) 8) 8)

Man blir ju GUBBE 18 august :oops:

Kai ?™
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

johan lu skrev:Hade bilen hemma i 2 veckor o körde in motorn ca 100 mil.Då hade jag glasspackinsatserna för ljudetsskull. Motorn skulle ju ändå inte påfrestas för mycket.Bilen är nu tillbaka hos Pekka för inställning o bestyckning växelådsinställning växelvarv diverse efterkoll osv.Även Bromsning på rullande landsväg.

Det är tur att bilen är i goda händer och det blir ju bara bättre och bättre i denna väntan.

Gott mos bb 461
(Varför nöja sig med lagom)
Tjena Johan.

Vore kul att veta vad du har i din Vette till slut, har följ forumet ett tag, och du verkar ha bra koll.

Kai P™

Heja Mexicko™
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Vore kul om du lämnade ett utlåtande på Spiralturbobaffles, jag har försökt apa efter dom där med hemgjorda grejer som jag tycker verkar funka bra. Men vill gärna höra vad du tycker om ljudet, "performace" å så.
johan lu

Inlägg av johan lu »

Självklart tänker jag höra av mig angående spilralturbobafflesen.

Angående motorn har jag bett Pekka skriva ner allt som är gjort(kommer inte ihåg allt men i stora drag

Ls7 block borrat 0.030 med alla maskinarbeten mildon tråg Ls7vev.Manleystålstakar h profil.rosskolvar 10.2.edelbrock rpm performer rektangulärporttopplock.comp hydralrullkam med 560.580 lyft 248/254 durration (vassaste laget).pro magnum vippor. comp stödgördlar.edelbrock air gap insug. Holley 830 ad förgasare.edelbrock elite serien ventilkåpor.msd tändning.samt alla bultar A R P. Becool alu kyl o 16" elfläkt.extra oljekyl till motorn o filter samt extra oljekyl seriekopplat till automatkylet.Tci 11"2800 turbin(event byte till 10" turbin längre fram,både för o nackdelar.preppad låda av eat med shiftkit o alu tråg .Richmond 3.70 utv.samt diverse slitdelar o bussningar utbytta.Elpump. Hooker headders chrome 4" L88 huv.Inbyggd 5" autometervarvräknare där orginalet satt.samt nya däck 235/60/15 fram o dragradial bak som Inte va vad jag trodde 275/60/15 på 8" orginalfälgar.
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

johan lu skrev: Jag tänkte komma ner på ngn onsdagsträff i Gbg vart det nu är..
Göteborg ligger på västkusten, ca 2/3 upp längs den senare,,,,uppskattningsvis 9 mil syd om Trollhättan
mvh R
johan lu

Inlägg av johan lu »

Tack Robban jag vet var Göteborg ligger och du vet säkert var Västerås ligger.Men jag har inte fått kläm på vad onsdagsträffarna utgår ifrån och även klubbkaffe`t är.
Jag har å andra sidan inte undersöktsaken heller.

Gott mos
Skriv svar