Spiralturbobaffles
-
johan lu
Spiralturbobaffles
Har nu varit i kontakt med Jim på spiralturbobaffles och snackat med honom ett antal gånger ( mejlat) och beställt ett par innsatser.Verkar vara en trevlig kille. Till att börja med skulle frakten bli ca 200-250 dollar vilket blir väldigt mycket med tanke på att dom kostar 338 dollar (Inclusive frakt i Usa).
Efter några dar fick jag svar igen och Jim Kunde skicka dom för totalt 400 dollar pluss tull = totalt 3900kr. Och då har jag dom om 5-7 dagar vilket är väldigt viktigt för mig.
Finns ju även andra sätt om man har tid att vänta.
Bra att veta om ngn är intresserad.
Gott mos bb 461 som garanterat kommer gå bättre än glasspack innsatser
Efter några dar fick jag svar igen och Jim Kunde skicka dom för totalt 400 dollar pluss tull = totalt 3900kr. Och då har jag dom om 5-7 dagar vilket är väldigt viktigt för mig.
Finns ju även andra sätt om man har tid att vänta.
Bra att veta om ngn är intresserad.
Gott mos bb 461 som garanterat kommer gå bättre än glasspack innsatser
-
johan lu
Hade bilen hemma i 2 veckor o körde in motorn ca 100 mil.Då hade jag glasspackinsatserna för ljudetsskull. Motorn skulle ju ändå inte påfrestas för mycket.Bilen är nu tillbaka hos Pekka för inställning o bestyckning växelådsinställning växelvarv diverse efterkoll osv.Även Bromsning på rullande landsväg.
Det är tur att bilen är i goda händer och det blir ju bara bättre och bättre i denna väntan.
Gott mos bb 461
(Varför nöja sig med lagom)
Det är tur att bilen är i goda händer och det blir ju bara bättre och bättre i denna väntan.
Gott mos bb 461
(Varför nöja sig med lagom)
-
johan lu
LOOL Kai... hehehe
Oj Felåt Johan. Utgick från skåneland när du sa att du lämnat den till pecka, som jag tror(trodde) håller till där nere. Men då e det ju en annan femma
Har inte varit på en enda onsdagsträff heller
Troligtvis, eller jag hoppas och har planerat för att åka till Manntorp och klubbmästerskapet. om allt nu flyter på som det ska. Annars e jag nog mestadels hemma. men en sväng till göteborg tar ju inte många minuter.
2 dagar kvar till semester!
Oj Felåt Johan. Utgick från skåneland när du sa att du lämnat den till pecka, som jag tror(trodde) håller till där nere. Men då e det ju en annan femma
Troligtvis, eller jag hoppas och har planerat för att åka till Manntorp och klubbmästerskapet. om allt nu flyter på som det ska. Annars e jag nog mestadels hemma. men en sväng till göteborg tar ju inte många minuter.
2 dagar kvar till semester!
Tjena Johan.johan lu skrev:Hade bilen hemma i 2 veckor o körde in motorn ca 100 mil.Då hade jag glasspackinsatserna för ljudetsskull. Motorn skulle ju ändå inte påfrestas för mycket.Bilen är nu tillbaka hos Pekka för inställning o bestyckning växelådsinställning växelvarv diverse efterkoll osv.Även Bromsning på rullande landsväg.
Det är tur att bilen är i goda händer och det blir ju bara bättre och bättre i denna väntan.
Gott mos bb 461
(Varför nöja sig med lagom)
Vore kul att veta vad du har i din Vette till slut, har följ forumet ett tag, och du verkar ha bra koll.
Kai P™
Heja Mexicko™
-
johan lu
Självklart tänker jag höra av mig angående spilralturbobafflesen.
Angående motorn har jag bett Pekka skriva ner allt som är gjort(kommer inte ihåg allt men i stora drag
Ls7 block borrat 0.030 med alla maskinarbeten mildon tråg Ls7vev.Manleystålstakar h profil.rosskolvar 10.2.edelbrock rpm performer rektangulärporttopplock.comp hydralrullkam med 560.580 lyft 248/254 durration (vassaste laget).pro magnum vippor. comp stödgördlar.edelbrock air gap insug. Holley 830 ad förgasare.edelbrock elite serien ventilkåpor.msd tändning.samt alla bultar A R P. Becool alu kyl o 16" elfläkt.extra oljekyl till motorn o filter samt extra oljekyl seriekopplat till automatkylet.Tci 11"2800 turbin(event byte till 10" turbin längre fram,både för o nackdelar.preppad låda av eat med shiftkit o alu tråg .Richmond 3.70 utv.samt diverse slitdelar o bussningar utbytta.Elpump. Hooker headders chrome 4" L88 huv.Inbyggd 5" autometervarvräknare där orginalet satt.samt nya däck 235/60/15 fram o dragradial bak som Inte va vad jag trodde 275/60/15 på 8" orginalfälgar.
Angående motorn har jag bett Pekka skriva ner allt som är gjort(kommer inte ihåg allt men i stora drag
Ls7 block borrat 0.030 med alla maskinarbeten mildon tråg Ls7vev.Manleystålstakar h profil.rosskolvar 10.2.edelbrock rpm performer rektangulärporttopplock.comp hydralrullkam med 560.580 lyft 248/254 durration (vassaste laget).pro magnum vippor. comp stödgördlar.edelbrock air gap insug. Holley 830 ad förgasare.edelbrock elite serien ventilkåpor.msd tändning.samt alla bultar A R P. Becool alu kyl o 16" elfläkt.extra oljekyl till motorn o filter samt extra oljekyl seriekopplat till automatkylet.Tci 11"2800 turbin(event byte till 10" turbin längre fram,både för o nackdelar.preppad låda av eat med shiftkit o alu tråg .Richmond 3.70 utv.samt diverse slitdelar o bussningar utbytta.Elpump. Hooker headders chrome 4" L88 huv.Inbyggd 5" autometervarvräknare där orginalet satt.samt nya däck 235/60/15 fram o dragradial bak som Inte va vad jag trodde 275/60/15 på 8" orginalfälgar.
-
2QIK4U
-
johan lu

