Hejsan, ny här och tänkte om jag kunde använda mig av er kunskap. Jag bytte nyligen svängningsdämparen på vevaxel på min c5 automat. I samma veva bytte jag också stabilisatorstagen i framvagnen till ställbara samt vattenpumpen. När jag sedan startade upp bilen och åkte ut och provade denna så har jag konstiga vibrationer mellan 1500-2000 varv dvs precis innan automaten växlar på normalkörning. Gasar man mer så märks inga vibrationer på de högre varvtalen men i högre hastigheter vibrerar det friskt, både i ratten och bilen. Sedan så om man lägger den i neutralen och håller den mellan 1500-2000 varv så vibrerar det också. Jag har lite funderingar kring om det kan vara turbinen men den har ju bara rullat 8000mil?
Tacksam för hjälp / Jonas
Vibrerande c5
Re: Vibrerande c5
Hade du inga vibrationer innan du började meka med bilen så skall du nog leta där du varit och skruvat. Vattenpumpen kan du säkert glömma, men kolla över svängningsdämparen och stagen i framvagnen.
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"