Tjena har en 75a med TH 400 låda som enligt rekomedationer ska ha dexron II olja har jag läst i hansen katalogen.
Spelar det nån roll om man kör på dexron II eller III?
Vid låg oljenivå i sommras hällde jag i lite dexron III och efter det vill den inte lägga i 3ans växel under normalkörning utan man får accelerera upp i 2an och släppa gasen, till slut lägger den i 3an.
Det känns som att det inte ska ha med oljan att göra, men det kom efter jag hällt på ny. Kollade oljenivån med varm låda på tomgång.
Växellådsolja
Re: Växellådsolja
Jag kör på dexron III utan några problem.Mardigan skrev:Tjena har en 75a med TH 400 låda som enligt rekomedationer ska ha dexron II olja har jag läst i hansen katalogen.
Spelar det nån roll om man kör på dexron II eller III?
Vid låg oljenivå i sommras hällde jag i lite dexron III och efter det vill den inte lägga i 3ans växel under normalkörning utan man får accelerera upp i 2an och släppa gasen, till slut lägger den i 3an.
Det känns som att det inte ska ha med oljan att göra, men det kom efter jag hällt på ny. Kollade oljenivån med varm låda på tomgång.
Dexron III skall vara en vidareutveckling utan II:an om jag har fattat galoppen rätt.
Re: Växellådsolja
Tjena!
Har inte svaret på din fråga men har samma problem. Vid lite hårdare acc växlar inte lådan till 3an, måste släppa lite på gasen.
Har även problem med slir på 1an vid kick down. Ska renovera lådan när tid finnes.
Hoppas du får svar på dina frågor och delar med dig av lösningen.
Har inte svaret på din fråga men har samma problem. Vid lite hårdare acc växlar inte lådan till 3an, måste släppa lite på gasen.
Har även problem med slir på 1an vid kick down. Ska renovera lådan när tid finnes.
Hoppas du får svar på dina frågor och delar med dig av lösningen.