michelin till z06

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
slipstream
Nykomling
Nykomling

michelin till z06

Inlägg av slipstream »

Hej.undrar om någon har prövat att sätta på michelin pilot sport 2 345x19x30 bak till en z06 ,iså fall hur har det fungerat :?
60z
Nykomling
Nykomling

Re: michelin till z06

Inlägg av 60z »

Hej. Inte så mycket hjälp kanske, men jag har köpt dessa (orginal på viper 2008) däck, dock har jag ej monterat dom än. Enligt Corvette forum är det enda "problemet" att man vid "kraftig motorbroms" kan få ett felmedelande på displayen, engine drag....Detta ska dock inte spela någon roll. Förövrigt ska det vara ett utmärkt däck. Ett annat evetuellt problem är och blanda däck typer fram o bak, jag köpte nya runt om trots att framdäcken är i gott skick.
ett annat är vid ev punkteringar. Det verkar som att Michelin PS2 nu kommer med ett run flat däck i rätt dimension 325/30-19 kolla på Nordendäcks hemsida, ett annat alternativ kan ju vara Pirelli 355/25 -19 om man gillar feta däck, sjukt billiga däck,,,2600:- kostar det dubbla i usa. Mvh Tomas.
slipstream
Nykomling
Nykomling

Re: michelin till z06

Inlägg av slipstream »

Kul att höra att det inte verkar vara några större problem,jo jag byter runt om jag med men där finns ju rätt storlek så där borde det inte innebära några problem,såg att det finns zero presure däck från michelin men misstänker att dom är som goodyear run flat däcken,så det vill jag inte ha,(finns kanske någon som åkt på dom?)Man får väl köpa in sig på en kompressor som är tillräckligt kraftfull.inte biltema iallafall för den orkar inte pumpa. om däcket är platt och sitter på bilen,tips kanske från någon :?:
Skriv svar