Kablarna till orginalstereon

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Madland
Rookie
Rookie

Kablarna till orginalstereon

Inlägg av Madland »

Jag fick ur inredningen, så mycket jag behövde. Därefter lossade jag på klimatanläggningskontrollen för att få lite bättre plats. Nu var det sålunda att få ur stereon. Det visade sig vara lite krångligt. På något vänster hade kablarna slagit knut baktil och krokat i en "hasp". Efter en stark insats av pillande fick jag dock ordning på det.

Den ena kabelsamlingen efter den andra fick jag loss - tre stycken närmare bestämt - men kvar satt en sladd. Tjock och svart och fullkomligt irriterande. Är det tänkt att den skall dras loss från stereoenheten eller måste man lossa den sladden i "den andra ändan"?

Ett par bilder på den svarta sladden jag frågar kring:

Bild

Bild

Tacksam för hjälp här.
Ta en titt på madland.se vettja!
nop
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av nop »

dra ur den ur sterion... de e antennsladden.
C5 targa
Madland
Rookie
Rookie

Inlägg av Madland »

nop skrev:dra ur den ur sterion... de e antennsladden.
Ja, den ser ju ut som en antenn men tyckte samtidigt att den satt läskigt hårt fast. Tar med mig en polygrip nästa gång. Tack för det snabba svaret!
nop
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av nop »

min ramlade ur när ja hade ur hela instrumentbrädan.. men nu sitter den där stadigt igen.
C5 targa
Madland
Rookie
Rookie

Inlägg av Madland »

nop skrev:min ramlade ur när ja hade ur hela instrumentbrädan.. men nu sitter den där stadigt igen.
Haha! Underbart! De kablar som går in på antennsidan så att säga, de låg bakom beslaget som radion "styr" mot så det blev sjukt tight att få ur den. Körde in en skruvmejsel under kabeln och lyfte över den - bara flax att jag såg den. Började fundera på om jag hade missat något skruv. :P
Skriv svar