Hej på er!
Har några frågor ang. demontering av remskivan på vevaxeln. (LT1 -92a)
Sitter denna skiva fast med en kil?
Lossar man centrumbulten + de tre andra bultarn genom att vrida dom moturs eller är dom gängade åt fel håll?
Behövs det avdragare för att få loss remskivan?
Tackar på förhand!
Peter GBG
Remskiva
- Peter sp2000
- Rookie
Remskiva
Corvette Cab-92-Aut
Hej,
I min Chilton repair manual ser det ut som den sitter med tre bult i triangel samt en centrumbult. Rekommenderar att du skaffar en instruktionsbok för remskiva och "balancer" - detta är väl en svängningsdämpare ? - verkar vara ett och samma och det är mycket noga med märkning och återmonteringen!
Kan ha fel men så ser det ut!
I min Chilton repair manual ser det ut som den sitter med tre bult i triangel samt en centrumbult. Rekommenderar att du skaffar en instruktionsbok för remskiva och "balancer" - detta är väl en svängningsdämpare ? - verkar vara ett och samma och det är mycket noga med märkning och återmonteringen!
Kan ha fel men så ser det ut!
1993 coupé, manuell, medlem 2436
På min camaro med tpi som jag hade , så tog man bort 3 bultar och sen centrumbulten , det är svängdämparen som sitter med kil innanför som man måste ha en avdragare eller så gör man sig lätt en egen avdragare.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
- Peter sp2000
- Rookie
Äntligen !
Nu är allt fixat
Nya packboxar och ny packning!
Men att få tillbaka kåpan och gummitätningen som tätar mellan bröst kåpan och oljetråget var ju ganska knepigt (jag och min bror höll på att få ett mindre nervsammanbrott).
Skulle varit ganska kul ovh höra om någon har något bra tips på hur man underlättar denna montering med gummitätningen!
MVH Peter GBG
Nu är allt fixat
Nya packboxar och ny packning!
Men att få tillbaka kåpan och gummitätningen som tätar mellan bröst kåpan och oljetråget var ju ganska knepigt (jag och min bror höll på att få ett mindre nervsammanbrott).
Skulle varit ganska kul ovh höra om någon har något bra tips på hur man underlättar denna montering med gummitätningen!
MVH Peter GBG
Senast redigerad av Peter sp2000 den sön sep 30, 2007 18:44, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette Cab-92-Aut
- Peter sp2000
- Rookie
Den satt inte med någon kil.men det fanns ett kil spår i vevaxelngreenwood skrev:jag fick lossa lite på oljetråget för att få dit den där gummiläppen.
föresten satt remskivan med kil?. eller var den konisk som på min
jag har hört olika om det där. en del har kil o en del har konisk.
Corvette Cab-92-Aut
- Peter sp2000
- Rookie
Var lite för snabb med svaret.Scania skrev:Nej remskivan sitter inte med kil men däremot svängdämparen innanför.
Svängningsdämparen bakom rem skivan var på min -92 på pressad på vevaxeln utan kil,men därimot
fanns det ett kilspår i vevaxeln.
Rem skivan är påpressad på svängningsdämparen utan kil men skruvad med 3st bultar.
MVH Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut