Hej på er!
Har fått ihop och hem min motor nu och märkt att den behöver justeras in ordentligt vad gäller tändning och förgasare. Snackade med en kille som eventuellt kunde hjälpa mig. Han behövde dock ha uttag för lamdasonder ditsvetsat på kollektorna.
Är detta nödvändigt? Är inte så jättesugen på att borra och svetsa i dem.
//David
Lamdasondsmätning
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Jag har svetsat dit en mutter strax efter kollektorn. Den måste sitta där det är ordentligt varmt, annars funkar inte en vanlig lambda sond alls. Jag köpte en vanlig lambdasond för några hundra. Bredbandslambda är betydligt dyrare.Dav7812 skrev:Ehm, jag antar det..
Blir det sämre resultat om man stoppar in den i slutrören istället?
Hur har ni andra gjort?
//David
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Om det är eluppvärmd bredbandslamda typ denna

Så går det bra att mäta i avgasutsläppet svaren blir ju lite långsammare dock. Sedan måste man ha avgasklämma för om man stoppar in sonden så får den inte kylning och blir förstörd.

Här kan du läsa manual om du vill veta mer
http://www.hqtec.se/download/LM-1_Manual_3.2.pdf

Så går det bra att mäta i avgasutsläppet svaren blir ju lite långsammare dock. Sedan måste man ha avgasklämma för om man stoppar in sonden så får den inte kylning och blir förstörd.

Här kan du läsa manual om du vill veta mer
http://www.hqtec.se/download/LM-1_Manual_3.2.pdf
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.

