Det pratas en del vajern, att man ska typ spänna den. Hur bär man sig åt då. Jag har sett var "knappen" till den vajern sitter.... men det är väl också allt....
Växlar inte vid kick-down
Växlar inte vid kick-down
Fick helt appropå problem med kick-down igår. Har inte gjort något med bilen utan det uppkom av sig självt under natten. Det var inte så farligt i början (igår - torsdag) men har idag blivit värre. Oberoende av vilken hastighet jag kör i och trampar gasen i botten så växlar den inte ner. Kör man mycket låg hastighet där man tycker att den borde ligga på "ettan" och man trampar full gas så känns det som om den accar på "tvåan" osv.
Det pratas en del vajern, att man ska typ spänna den. Hur bär man sig åt då. Jag har sett var "knappen" till den vajern sitter.... men det är väl också allt....
Och är det det som kan vara lösningen på det hela?
Det pratas en del vajern, att man ska typ spänna den. Hur bär man sig åt då. Jag har sett var "knappen" till den vajern sitter.... men det är väl också allt....
Senast redigerad av NoTiNg den fre jun 29, 2007 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Du är bra avundssjuk på min "extraljus" va??zphinx skrev:Tryck in "knappen" o dra i höljet på vajern.. tjuup tjupp.
Har du fortfarande extraljusen kvar?
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Okej nu drar jag upp en gammal tråd.
Har haft min låda på renovering och monterat den i dag.Tänkte fylla upp den med olja i morgon.
Men hur "spänd" ska Kickdown wiren vara
,kan man spänna den för mycket.Jag har hört att den ska vara spänd ut barahelve......
Samt vart sitter "knappen" som gör att jag kan spänna wiren
Något annat jag ska tänka på innan jag åker ut och testar bilen
Lars
Har haft min låda på renovering och monterat den i dag.Tänkte fylla upp den med olja i morgon.
Men hur "spänd" ska Kickdown wiren vara
Samt vart sitter "knappen" som gör att jag kan spänna wiren
Något annat jag ska tänka på innan jag åker ut och testar bilen
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
knappen sitter på wiern vid gasspjället. hur hår den ska sitta vet jag inte för jag växlar själv =)
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk
Du kommer märka hur det ser ut. Jag brukar släppa på wiren och sedan dra tillbaka den tills det tar stopp så att säga och då ska den vara precis så spänd som den ska vara.
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"


