Den högra strålkastaren hoppar upp några sekunder efter att jag stängt av motorn, något som inte är så farligt i sig men det ser ganska fånigt ut.
Det började nog sedan jag sprayat leder och liknande med 5-56 i den mån jag kunde komma åt.
I senaste nummret av CorvetteFever fanns just denna fråga upptagen i insändarspalterna men jag fattar inte fullt ut de amerikanska facktermerna och vill gärna ha en tydligare förklaring på svenska, finns
det?
Hela konstruktionen med vacuum känns onödigt komplicerad och jag överväger att byta ut hela manövreringen mot ett par lämpliga linjärmotorer, har det blivit gjort av någon här?
Det finns kanske färdiga elmekaniska lösningar på det hela, någon som känner till någon ombyggnadssats i den vägen?
Ögonlocket poppar upp...
- CoolvetteC3
- Corvettefantast

- Inlägg: 195
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 5:43
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Mer ingående kan jag inte förklara men det finns vaccum kvar i systemet när du stänger av motorn och det pyser ut i strålkastarna alt. att det e där luften kommer in?? Hur som haver så om det e så att en popupp fastnar i öppet läge kan du bara starta om motorn och låt den i nån sekund stå på tomgång så går den tebax.
Har själv aldrig haft nått krångel med vacumet än så då e det ju bra!?!
Har själv aldrig haft nått krångel med vacumet än så då e det ju bra!?!
