Upptäckte en grej igår, när man slår på varningsblinkers så blinkar alla blinkersar utom höger bak, slår man istället på bara höger blinkers så blinkar det som det ska. Kan det vara fel på nåt relä eller så?
En annan sak är att när man låser och låser upp med fjärren så får man blink-kvittens från fram och skärmblinkers men inte bakifrån, ska det vara så eller är det nåt som inte stämmer riktigt?
C5 -00
//Macke
Konstigt elfel bakblinkers!
Problemet med varningsblinkers kan jag inte förklara, det felet har jag inte på min bil. Att bakre blinkers inte blinkar vid upp-/låsning gissar jag beror på att bakre blinkers inte är kopplat likadant på de europeiska bilarna som det är på de amerikanska.
Om det nu är funktionen bromsljus+blinkers i samma lampa jämfört med separata lampor som är problemet så förklarar ju inte det varför inte de röda bakljusen lyser istället...
Är det någon med en europa-bil som har eller inte har samma "fel", eller någon med äkta amerikanskt helrött bak som får det att blinka?
Om det nu är funktionen bromsljus+blinkers i samma lampa jämfört med separata lampor som är problemet så förklarar ju inte det varför inte de röda bakljusen lyser istället...
Är det någon med en europa-bil som har eller inte har samma "fel", eller någon med äkta amerikanskt helrött bak som får det att blinka?
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Ska tillägga att det är en Europabil jag har. Att inte höger bakblinkers blinkar vid varningsblinkersläge bryr jag mig inte så mycket om men det skulle varit trevligt om de blinkade till vig upplåsning/låsning. Skruvade av lampan och upptäckte att från kabelstammen vid lampan sticker det ut två kablar, typ + och - som bara är klippta
En tanke som slog mig är att den är från USA men gått till Tyskland och sen hit fast det är väl långsökt, hittar inget som indikerar på det, det skulle väl i så fall ge ett utslag från Carfax, nån som känner sig manad så är chassinumret 1G1YY22G3Y5104233
En annan sak med larmet är att i inställningarna på optionsmenyn kan man välja att få indikering med både horn och lights när man larmar på resp av, men jag får endast blinkindikering, ingen tuta, tutan fungerar det har jag kollat genom att larma och öppna en dörr, nån som vet vad det kan bero på? Ibland blinkar det inte alls när man låser upp eller låser och ibland lyser blinkers ända tills man öppnar dörren??
Blev fler frågor men nån måste ha samma problem tycker man.
//Macke

En annan sak med larmet är att i inställningarna på optionsmenyn kan man välja att få indikering med både horn och lights när man larmar på resp av, men jag får endast blinkindikering, ingen tuta, tutan fungerar det har jag kollat genom att larma och öppna en dörr, nån som vet vad det kan bero på? Ibland blinkar det inte alls när man låser upp eller låser och ibland lyser blinkers ända tills man öppnar dörren??
Blev fler frågor men nån måste ha samma problem tycker man.
//Macke
På min bil tänds blinkers fram och på sidorna när man larmar av, de är sedan tända bortåt en minut eller tills en dörr öppnas. När jag larmar bilen blinkar samma lampor en gång. Bakre blinkers har aldrig blinkat vid upp-/låsning, men fungerar däremot utmärkt både som vanlig blinkers och varningsblinkers.
ok då har vi redat ut det med larmet iafGrönbladh skrev:På min bil tänds blinkers fram och på sidorna när man larmar av, de är sedan tända bortåt en minut eller tills en dörr öppnas. När jag larmar bilen blinkar samma lampor en gång. Bakre blinkers har aldrig blinkat vid upp-/låsning, men fungerar däremot utmärkt både som vanlig blinkers och varningsblinkers.

MackeC5: Min bil visar precis samma symptom. Igår märkte jag dessutom att när jag larmade på så låste den inte dörrarna. Efter några försök fungerade det igen så att den både larmade och låste dörrarna. Jag hoppas på att det är batteriet i dosan som börjar bli kasst, även om det låter långsökt.
Någon som har erfarenhet av detta?
Någon som har erfarenhet av detta?
Seize the day!
Det kan inte bero på batteriet att bilen larmar men inte låser. Fjärrkontrollen skickar en signal för varje knapp som trycks och sen är det upp till bilen att utföra rätt åtgärd(er) till signalen.
Om bilen "glömmer" låsa dörrarna så har du antagligen elfel mellan datorn och låset i dörren eller ett mekaniskt fel i själva låset.
Om bilen "glömmer" låsa dörrarna så har du antagligen elfel mellan datorn och låset i dörren eller ett mekaniskt fel i själva låset.