Frågan dök upp på bilmässan i Detroit, men vad skall då Corvetten drivas med: 3 st AAA-batterier
Aftonbladets tidning PUNKT.SE har i dagens (10/1) tidning bild på cabben.
Aftonbladets Robert Collin finns i Detroit och svarar även på min fråga
stadsjeeparna och pickisarna.
säger: Hej Robert, Vi är många camaroägare här hemma som följer utvecklingen med den nya camaron, därför undras, hur mycket koncept är den camarocabb som visas på mässan. Kan du få fram lite uppgifter från GM-folket.Vi gillar modellen som den ser ut idag, men när det kommer till produktion så har en del detaljer förenklats. Mvh Göran Jensen
Robert Collin säger: Cabben ser fin ut, men den är verkligen en konceptbil, fotografen Lennart Petersson fick en rejäl utskällning för att han vågade sig över räcket för att ta en interiörbild. Men det säger inte så mycket, visst blir det produktion om några år. Kola chhrysler, deras konceptbilar kommer faktiskt ut i produktion ibland rätt oförvanskade. Håll tummarna.
ANders säger: har du hört nåt som bekräftar ryktet att GM ska sluta göra stötsångs motorer 2008a? Och att C6 samt Z06 är dom sista bilarna som ska lämna GMs fabriker med den gammla tekniken? Presentera GM några nya motorer på mässan`?
Robert Collin säger: Inte hört ett ljud.
Tina säger: Får ni provköra bilarna i Detroit eller är det "se men inte röra" som gäller?
Robert Collin säger: Vet inte i år, förr har det funnits en del bilar att köra "runt kvarteret" med, fast jag brukar inte göra det. De riktigt nya bilarna får man ju knappt peta på.
stötstångsmotorn på väg ut
stötstångsmotorn på väg ut
mina barn skall få arbeta, det fick minsann mina föräldrar göra
Stötstångsmotorn är defenitivt inte påväg ut.. Bla så är de motorer jag poducerar både världen bästa och de ha stötstänger 
Men GM kanske går ifrån konceptet med stötstänger i sin v8or... men jag har lite svårt att förstå varför. en motsvarande twincam historia blir både tyngre, dyrare, komplexare att montera, mer komplex mekaniskt, fler grejjer som kan gå sönder Osv..
Men GM kanske går ifrån konceptet med stötstänger i sin v8or... men jag har lite svårt att förstå varför. en motsvarande twincam historia blir både tyngre, dyrare, komplexare att montera, mer komplex mekaniskt, fler grejjer som kan gå sönder Osv..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Nej det tror inte jag heller. Smått fantastiskt ändå, att en drygt hundra år gammal uppfinning lever kvar än i dag. Men Ottomotorn har alltid dragits med dess verkningsgrad som ett handikapp, och det har främst varit bränsletillförseln som är den stora nöten att knäcka. Men visst, det har blivit betydligt bättre med elektronisk styrt insprut, om man jämför corvettens första V8 som hade 2 fyrportare. Men där finns mycket kvar att utveckla på den gamla motortypen.
mina barn skall få arbeta, det fick minsann mina föräldrar göra

