Hej!
Har tänkt o byta ut mitt originalavgassystem till något roligare på min 72-a cab.
Hade tänkt mej keramiska headers. 2,5 tums rör och någon lämplig
"potta" i slutet typ raptor eller afterburner etc.
Motorn är dessutom lätt trimmad så det är ju synd att inte låta den andas lite lättare.
Blir ljudnivån jobbig om man kör längre sträckor? Vill inte köra med öronproppar, men ändå njuta lite mer av V8-sången
Kanske någon på forumet som kan ge mej lite info om sina erfarenheter av att ha haft samma system eller liknande.
Mvh
Bosse
.
Headers
-
- Nykomling
Hej Bosse,
jag har en 355 cui - ca 350 snabba hästar - med headers och 2,5 tum med afterburner dämpare, som jag köpte på Hansen. Jag gillar själv mycket v8 ljud så detta passade mig bra. Det låter ganksa mycket - men ljudet i min bil skiftar karaktär vid ca 3 000 rpm - då blir det ett riktigt v8 grrrrrrrr - inte alls muller längre. Jag är helt nöjd.
Bosse Ytterström
72 a
jag har en 355 cui - ca 350 snabba hästar - med headers och 2,5 tum med afterburner dämpare, som jag köpte på Hansen. Jag gillar själv mycket v8 ljud så detta passade mig bra. Det låter ganksa mycket - men ljudet i min bil skiftar karaktär vid ca 3 000 rpm - då blir det ett riktigt v8 grrrrrrrr - inte alls muller längre. Jag är helt nöjd.
Bosse Ytterström
72 a