Laga spricka

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Laga spricka

Inlägg av Dav7812 »

Tjena!

Tvättade bilen idag och upptäckte tyvärr att det finns två st ca 3 cm långa sprickor i vänstra framskärmen.
Räcker det att slipa ur lite på baksidan och pilla dit lite glasfiberspackel för att stoppa dem från att sprida sig vidare?

//David
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

är ingen expert, men det låter ju inte som att lite glasfiberspackel skulle hindra sprickorna från att sprida sig? måste väll armeras upp på något sätt?
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
http://photobucket.com/albums/a165/jako ... _Corvette/
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Dav7812 »

Kan inte så mycke om sånt här men duger det med samma sorts glasfiberväv man använder när man spacklar skarven mellan två gipsskivor?

//David
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Nej, använd inte tapet väven!

Jag köpte glasfiberväv på Bygg & båtplast, finns säkert nån båtaffär i din närhet som säljer glasfiber och 2-komp polyester (eller epoxi).

Det borde räcka med att slipa ur på baksidan som du skriver jag gjorde det iallafall på min skärm som också hade en liten spricka.
Framtiden får utvisa om den stoppar upp!

Om du skall armera så lägg hellre på många tunna lager väv och polyester istället för några få tjocka lager och var noga med att pressa ur luften, så blir det nog bra!
Se till att du inte får glasfiber skarvarna på ett och samma ställe utan börja med stora bitar väv och gör dem mindre och mindre, annars så kan du få en brottanvisning och en ny spricka vid sidan av den gamla.

Funkade på båten så det borde nog funka här också!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Skriv svar