Bort tagning av glasfiber del i hjulhuset

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Bort tagning av glasfiber del i hjulhuset

Inlägg av Hånta »

Ja som ni ser i rubriken,hur tar jag bort denna glasfiber del i bakre hjulhuset.Har hört att den är limmad och skruvad.Någon som har någon erfarenhet hur man avlägsnar denna del utan att ha sönder den :? .Tänkte rost laga lite där bakom plasten bara jag får bort den någon gång :wink: .

När vi liks är inne på detta ämne,vad heter det limmet som man limmar fast delarna med?

MvH Lars[img][img]http://i60.photobucket.com/albums/h25/l ... gning1.jpg[/img][/img]
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 474
Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mr SIXPACK »

Hej Hånta.
Jag använde mig av Bonding Adhesive från Ecklers art.nr 10704 när jag "limmade" ihop glasfiber mot glasfiber.

Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1426
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Jag skar bort en bit med Dremel och sen limmade jag ihop det igen, det syns inte :) Så det går, det gäller bara att våga
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Inlägg av StingrayRacing »

Ställ kaptrissan på sniskan, så har du mer att limma mot och så faller biten inte igenom så lätt. :wink:

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Skriv svar