Persåkers Speedshop, dålig kundservice mm
Postat: mån mar 06, 2006 19:27
Beställde via telefon en justerbar bränsletrycksregulator till TPI-motor hos Persåkers speedshop för några veckor sedan. Den skulle kosta 680 kr + 185 kr frakt. OK tyckte jag och bad dom skicka mig regulatorn.
Efter drygt 2 veckor så dök paktet upp. Betalade 865kr på posten men i paketet fanns inte en regulator utan en bränsletrycksmätare!
Irriterad som fasen blev jag och ringde upp till Persåkers. Personen som svarade i telefon (inte Jöran) tyckte det var komiskt och sa att jag skulle skicka tillbaka paketet. Vilket jag gjorde.
Efter ett par dagar så dök det nya paketet upp och nu skulle det betalas ytterligare 205 kr. Ringde därför till Persåkers och fråga vad f-n det var frågan om. Då sa dom att bränsletrycksregulatorn kostade 1040kr istället och att det var fel pris jag fått ursprungligen.
Ifrågasatte det hela och tyckte det var dålig stil av dom osv men kom igentligen inte mkt lägre med det hela.
Okej, det är inte några stora pengar men jag tycker det är jäkligt dålig stil och att dom inte kunde tagit på sig felet och kostnaden istället för att säga att "- så du tycker att du ska betala 680kr för något som kostar 1040kr?" Jag sa bara att jag var besviken på hur det hela skötts.
Det är sånt som ett företag ska sätta upp som "läropengar"...
Därför, kolla noga med vad ni får för priser hos dom så det inte blir något sånt trams för er också.
Mvh: Tobias
Efter drygt 2 veckor så dök paktet upp. Betalade 865kr på posten men i paketet fanns inte en regulator utan en bränsletrycksmätare!
Irriterad som fasen blev jag och ringde upp till Persåkers. Personen som svarade i telefon (inte Jöran) tyckte det var komiskt och sa att jag skulle skicka tillbaka paketet. Vilket jag gjorde.
Efter ett par dagar så dök det nya paketet upp och nu skulle det betalas ytterligare 205 kr. Ringde därför till Persåkers och fråga vad f-n det var frågan om. Då sa dom att bränsletrycksregulatorn kostade 1040kr istället och att det var fel pris jag fått ursprungligen.
Ifrågasatte det hela och tyckte det var dålig stil av dom osv men kom igentligen inte mkt lägre med det hela.
Okej, det är inte några stora pengar men jag tycker det är jäkligt dålig stil och att dom inte kunde tagit på sig felet och kostnaden istället för att säga att "- så du tycker att du ska betala 680kr för något som kostar 1040kr?" Jag sa bara att jag var besviken på hur det hela skötts.
Det är sånt som ett företag ska sätta upp som "läropengar"...
Därför, kolla noga med vad ni får för priser hos dom så det inte blir något sånt trams för er också.
Mvh: Tobias