Persåkers Speedshop, dålig kundservice mm

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Persåkers Speedshop, dålig kundservice mm

Inlägg av Doktor-T »

Beställde via telefon en justerbar bränsletrycksregulator till TPI-motor hos Persåkers speedshop för några veckor sedan. Den skulle kosta 680 kr + 185 kr frakt. OK tyckte jag och bad dom skicka mig regulatorn.

Efter drygt 2 veckor så dök paktet upp. Betalade 865kr på posten men i paketet fanns inte en regulator utan en bränsletrycksmätare!

Irriterad som fasen blev jag och ringde upp till Persåkers. Personen som svarade i telefon (inte Jöran) tyckte det var komiskt och sa att jag skulle skicka tillbaka paketet. Vilket jag gjorde.

Efter ett par dagar så dök det nya paketet upp och nu skulle det betalas ytterligare 205 kr. Ringde därför till Persåkers och fråga vad f-n det var frågan om. Då sa dom att bränsletrycksregulatorn kostade 1040kr istället och att det var fel pris jag fått ursprungligen.

Ifrågasatte det hela och tyckte det var dålig stil av dom osv men kom igentligen inte mkt lägre med det hela.

Okej, det är inte några stora pengar men jag tycker det är jäkligt dålig stil och att dom inte kunde tagit på sig felet och kostnaden istället för att säga att "- så du tycker att du ska betala 680kr för något som kostar 1040kr?" Jag sa bara att jag var besviken på hur det hela skötts.

Det är sånt som ett företag ska sätta upp som "läropengar"...

Därför, kolla noga med vad ni får för priser hos dom så det inte blir något sånt trams för er också.

Mvh: Tobias
MB 560 SEC
BMW 525
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Tog du namnet på han dom du fick priset av första gången ?
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Smäll konsumentköplagen i fejjan på honom.. Dom har begått avtalsbrott, DELS genom att skicka fel vara, och DELS genom att höjja priset.. Du har därigenom rätt att skicka tillbaka vara och få ALLA penningar tillbaka..

Har du fått ett pris så spelar det ingen roll vem som har sagt det.. Och det är Persåker som skall bevisa att att du har fått ett annat pris.. Tyvärr så tar inte almänna reklamationsnämden upp fall som rör summor under 600 spänn.. Men tinget står ju öppet för alla...

Mitt råd, RING och var Dryyyg...
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

persåkers

Inlägg av Doktor-T »

Jag tog inte namn på personen jag fick priset av, trodde aldrig det skulle bli såhär. Jag är medveten om att dom gjort fel i lagens mening men jag orkar inte bråka om det då det rör sig om småsummor.

OM jag någon gång betsäller mer prylar från dom så kommer jag påpeka incidenten.

Ett gammalt ordspråk jag fått lära mig:

-En nöjd kund talar om för en eller två personer hur bra "hans" butik är men en missnöjd kund talar om för ett dussin hur dålig hans butik är.

Antar att jag är en av dom som talar om det för ett dussin...

Bad news travel fast.

MB 560 SEC
BMW 525
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

vem som expedierade ordern

Inlägg av Ingo »

Det brukar ju stå på fakturan vem man haft att göra med,så på fakturan med bränsletryckmätaren stod det vem som lurade dig..(förhoppningsvis)
Tjafset med att företag levererar fel grejer är betydligt mer irriterande än eventuella prisfel.
Har man skickat fel ska man vara tämligen ödmjuk,för det är väntetid och stillestånd som är besvärande.
Men det är ju lätt som konsument att byta leverantör.
Bäst är att ha en leverantör som man känner och som man kan besöka för att köpa förbrukningsmaterial..
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

persåkers

Inlägg av Doktor-T »

Skrev nu ett mail till persåkers för nu är jag :evil:

-----------------------------------------------------------------------------------

Hej

Har köpt mig en ACCEL bränsletrycksregulator från er och känner mig mkt konfunderad kring denna när jag nu installerat den. Bilen den sitter på är en Corvette 88 med TPI maskin.

Jag använde vid installationen medföljande membran/diafragma. Torxbitset som följde med var felaktigt och hade inte det lilla hål som ska vara i toppen då det krävs för att kunna skruva av "security skruvarna" på regulatorn. Då jag tidigare monterat Hypertechs regulatorkit så hade jag som väl var ett sånt bits kvar så det slapp jag iaf köpa till...

Med bränsletrycket justerat på lägsta möjliga så är trycket med vacuumet inkopplat och motorn på tomgång ca 49-50 psi ungefär. Varvar jag upp motorn så blir trycket 55 psi. Normalt tryck är ca 45 psi.

Utan vacuumet inkopplat och med pluggad vacuumledning så är trycket 55 psi på tomgång.

Jag tycker det är ganska högt då det är nedjusterat så mkt det går.

Hur ska trycket ställas igentligen? Med eller utan vacuumet inkopplat? Pluggad vacuumledning?

Accel anger att det ska vara med vacuumet inkopplat i sin instruktion som följer med regulatorn. På deras hemsida däremot så står det att justering ska ske med urkopplad vacuumansluning som är pluggad. ???

Jag har alltid tidigare justerat med pluggat urkopplat vacuum och det har fungerat på andra TPI bilar jag skruvat med sen 1998.

Vidare, hittade dessutom ett antal tillverkningsfel på Accels regulatorkit 74750.

1. Vacuumanslutning gick in för långt i regulatorhuset så att det låg an själva regulatorns fjäder. Detta medförde att den inte gick att montera rakt. Märkte dock detta innan jag monterade det så jag blev tvungen att fila ner vacuumanslutningen och sen montera den igen i regulatorhuset.

2. Det går inte justera bränsletrycket med den medföljande insexskruven. Den sitter alldeles nedanför plenumet och utrymme finns ej för justering. Blev därför tvungen att fila bultens skalle 4 kantig så den gick att justera med en fast nyckel från sidan.

3. Ja och så var det detta med bitset......

Hörde det ryktas i USA och från Autoshop Racingengines Florida att det var feltillverkning på ACCELS regulatorer. Detta var redan 1999 och det verkar inte som det avhjälpts. Har ni sålt många? Har dom andra kunderna också haft bekymmer? Jag vet iaf en på Camaroforumet.

Som ni säkert förstår så har detta blivit lite av en irriterande följetång då jag ursprungligen fått ett pris via telefon på 680 kr för regulatorn. Nån vecka senare dyker en bränsletrycksmätare upp på posten vilken jag efter samtal med er skickat tillbaka.

Därefter så kom regulatorn och då blev det ett påslag på ytterligare 205 kr. Kontaktade då er igen och då fick jag beskedet att jag fått fel pris. Ifrågasatte om jag skulle behöva stå för att jag fått fel pris och fick då höra att jag inte kunde räkna med att få en pryl för 680 kr som kostar 1040 kr.

Ett uppgivet pris ska gälla och när man dessutom fått fel leverans så tycker man att det borde gå som Goodwill. Så är det iaf där jag arbetar. Det kallas läropengar.

Hur som helst så är det viktigast att regulatorn fungerar och jag hoppas ni kan hjälpa mig i denna fråga eller lösa det på bästa vis.

Mvh:

Tobias
MB 560 SEC
BMW 525
Skriv svar