höjd på insug..
höjd på insug..
har ju beställt lite grejer, bland annat ;
Edelbrock Performer RPM intake manifold
Edelbrock Performer Series carburetor (750 cfm, manual choke)
slog mig häromdagen att jag inte vet om detta skiljer sig i höjd från orginal, dvs får plats under orginalhuv.. någon som vet?
har inte fått grejorna ännu så jag kan inte mäta.. ännu..!
edit; hittade precis den mindre roliga texten; Will not fit under stock Corvette hood.
antar att dom är rätt säkra på det?
någon som har tips om man inte vill såga hål i huvet alt helst inte köpa ny huv?
Edelbrock Performer RPM intake manifold
Edelbrock Performer Series carburetor (750 cfm, manual choke)
slog mig häromdagen att jag inte vet om detta skiljer sig i höjd från orginal, dvs får plats under orginalhuv.. någon som vet?
har inte fått grejorna ännu så jag kan inte mäta.. ännu..!
edit; hittade precis den mindre roliga texten; Will not fit under stock Corvette hood.
antar att dom är rätt säkra på det?
någon som har tips om man inte vill såga hål i huvet alt helst inte köpa ny huv?
På en corvette som din så ska det nog inte va någe problem är ju lite högre huv på dom nyare än dom tidigare..
om det nu inte skulle gå ändå så finns det ju så kallade "drop base air cleaners" som är lite lägre än original,har en sån på min
dom tänker nog på dom tidigare Sb huvarna som satt på 68-72
om det nu inte skulle gå ändå så finns det ju så kallade "drop base air cleaners" som är lite lägre än original,har en sån på min
dom tänker nog på dom tidigare Sb huvarna som satt på 68-72
Om du kollar på www.edelbrock.com under insug osv, så finns dimensionerna där i en snygg bild... Sedan så kan du ju mäta hur mycket det skiljer från det insuget du har nu och meg hälp av playdoh (bilbyggarens bästa verktyg) kan du kolla hur mycket plats du har över luftrenaren och med lite hjälp av 4ans mattekunskaper kan du se om det får plats
.. Som sagt, det finns MÅNGA olika huvar luftrenare osv till corvetterna så innan du har mätt köp ingeting du kanske inte behöver..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Eller annars tar du aluminiumfolie och rullar ihop. Det brukar ju finnas hemma.Jake skrev:playdoh (bilbyggarens bästa verktyg)
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: höjd på insug..
Keller skrev:har ju beställt lite grejer, bland annat ;
Edelbrock Performer RPM intake manifold
Edelbrock Performer Series carburetor (750 cfm, manual choke)
slog mig häromdagen att jag inte vet om detta skiljer sig i höjd från orginal, dvs får plats under orginalhuv.. någon som vet?
har inte fått grejorna ännu så jag kan inte mäta.. ännu..!
edit; hittade precis den mindre roliga texten; Will not fit under stock Corvette hood.
antar att dom är rätt säkra på det?
någon som har tips om man inte vill såga hål i huvet alt helst inte köpa ny huv?
Vad blev det för filter? och hur mycket bygger det uppåt?
Jag har exakt samma problem, edelbrockgrejjer och ett sånt där "drop base air cleaner" men det tar ändå i huven.
Din huv har dock lite mer plats än på min -68a.
Mellan två bilar!
Re: höjd på insug..
Fransson skrev:Keller skrev:har ju beställt lite grejer, bland annat ;
Edelbrock Performer RPM intake manifold
Edelbrock Performer Series carburetor (750 cfm, manual choke)
slog mig häromdagen att jag inte vet om detta skiljer sig i höjd från orginal, dvs får plats under orginalhuv.. någon som vet?
har inte fått grejorna ännu så jag kan inte mäta.. ännu..!
edit; hittade precis den mindre roliga texten; Will not fit under stock Corvette hood.
antar att dom är rätt säkra på det?
någon som har tips om man inte vill såga hål i huvet alt helst inte köpa ny huv?
Vad blev det för filter? och hur mycket bygger det uppåt?
Jag har exakt samma problem, edelbrockgrejjer och ett sånt där "drop base air cleaner" men det tar ändå i huven.
Din huv har dock lite mer plats än på min -68a.
vet inte ännu, inte lyft i motorn ännu.. lever på hoppet just nu, återkommer när jag provat..
filtret blev ett 14" edelbrock signature series med 1" drop base, hoppas att det skall gå...
-
Ralph
En klassiker tyvärr!
Har själv RPM insug och fick fräsa bort chokehuset på förgasaren för att få plats. "Drop base" i all ära men problemet kvarstår ju då det blir väldigt lite plats kvar över förgasaren. Jag har också ett "drop base", ~2" filter plus ett K&N toppfilter vilket ju ger lite mera luft uppifrån och det går precis in under std. huven.
Vill man byta huv så kom ihåg att en std. BB huv inte!! bygger mera uppåt än SB så vill man ha höga filterelement så blir det till att såga eller sätta på en L88 huv.
Mvh
701 Ralph
Har själv RPM insug och fick fräsa bort chokehuset på förgasaren för att få plats. "Drop base" i all ära men problemet kvarstår ju då det blir väldigt lite plats kvar över förgasaren. Jag har också ett "drop base", ~2" filter plus ett K&N toppfilter vilket ju ger lite mera luft uppifrån och det går precis in under std. huven.
Vill man byta huv så kom ihåg att en std. BB huv inte!! bygger mera uppåt än SB så vill man ha höga filterelement så blir det till att såga eller sätta på en L88 huv.
Mvh
701 Ralph
har haft många problem att ta tag i det senaste, nu är det snart dags för det här..
finns det inte "lägre" luftfilter? dvs inte 3" eller vad det nu brukar vara..?
ang byte av huv, kan man inte smiska på en sån här;
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1737
borde väll bli samma sak som en L88 huv?
finns det inte "lägre" luftfilter? dvs inte 3" eller vad det nu brukar vara..?
ang byte av huv, kan man inte smiska på en sån här;
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1737
borde väll bli samma sak som en L88 huv?
Det blir samma som en L88 huv men jag skulle nog vilja rekommendera att du hittar en hel huv, annars måste du ju ändå såga...
Tommy
PS. Berörda parter. HÅLL ER TILL ÄMNET
Tommy
PS. Berörda parter. HÅLL ER TILL ÄMNET
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
men jag har ju ingen nytta av huven jag har om den inte går att använda, och ett scoop får jag ju hem för MAX 3000, en huv går ju på mer än det dubbla.. känns ju inte som det ekonomiskt försvarbart att köpa en ny huv om slutresultatet blir det samma..Stingray skrev:Det blir samma som en L88 huv men jag skulle nog vilja rekommendera att du hittar en hel huv, annars måste du ju ändå såga...
Tommy
visst är det mer jobb, men det har ingen betydelse i detta fallet..
OK, då är det ju bara att köra... Men kolla lite annonser här i sverige först, det går att hitta L88 scoop billigare 
Det finns en kille som gjuter såna här i landet också..
Det finns en kille som gjuter såna här i landet också..
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Re: höjd på insug..
108 mm i framkant å 130mm i bak kant så 119mm i mitten!!?Keller skrev:slog mig häromdagen att jag inte vet om detta skiljer sig i höjd från orginal, dvs får plats under orginalhuv.. någon som vet??
Ang. hyvling så är det 10 mm till insidan av kanalen (förgasarsidan) så de handlar väl om hur tunt man vågar gå
Chsb http://store.summitracing.com/default.a ... p&x=37&y=5
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
-
2QIK4U
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
Sen så får du VÄLDIGT tunn plast dessutom, rena raceplasten alltså, vet flera som handlat iaf, tidigare som fått förstärka upp för2QIK4U skrev:största problemet med RPplast är väl att han för en månad sedan hade 2.5 månaders leveranstid och det lär ju inte vara mindre nu...*s*
gatbruk för att det inte skall svikta / vara vågigt etc.
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
Vågig plast vill väl ingen ha, eller ??. Visst e det väl bra om den är lätt, men2QIK4U skrev:e re inte de alla vill ha då?
gissar att de flesta med de normalare fina gatbilarna som tex, vill ha ett scoop på huven inte sätter dit detta för att de vill lätta bilen i
fösta hand utan av helt andra skäl




