vad törs jag betala?
vad törs jag betala?
Hej alla!
Har hittat en 69 427 cuope`Ganska oskruvad orginal bil.Motor och låda,bakaxel är renoverat,hel och fin inr.Targatak match nr.Men frånten är bytt mot en nyare.Vad törs jag betala,vad är ett fynd,vad är för mycket.Tack ni som vet bättre än jag....
Har hittat en 69 427 cuope`Ganska oskruvad orginal bil.Motor och låda,bakaxel är renoverat,hel och fin inr.Targatak match nr.Men frånten är bytt mot en nyare.Vad törs jag betala,vad är ett fynd,vad är för mycket.Tack ni som vet bättre än jag....
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
Är det en matching # 427 och i fint skick i övrigt så är 95000 ett mycket bra pris (med reservationen för om den är krockad, detta kan innebära att ramen inte är 100% ok). En big block '69 är den mest eftertraktade av alla corvetter 68-82, och om fronten vore original (den kanske går att bygga tillbaka?) så kan den lätt kosta det dubbla.
Det låter rimligt i mina öron. Med 75:ans front och 69:ans bakdel så finns det nog åtskilliga som kommer att låta lura sig att det är en 73:a.
Om man inte kan sina gälar och dörrhandtag vill säga... :)
Det är klart, om man vet att 73:an var den enda som hade den front-akter kombinationen så kan man nog det med gälarna och resten också.
Om du inte är ute efter en "tidskorrekt" bil så tycker jag att det låter som ett okej pris. Den kan nog vara en ganska frän kombination.
Men om du tror att den har varit krockad, var extra noga med att kolla linjerna på bilen. Om skarvarna mellan bilens olika karossdelar inte är jämna så kan jag garantera dig att du aldrig någonsin kommer att kunna få dem bra. Risken finns då tyvärr att du efter ett par år bara kommer att se den där dörren som sitter illa eller framlyktorna som ser ut att ligga alldeles snett i sina hål. Märk väl att de flesta äldre Corvetter inte har en perfekt passform, men om linjerna ser alldeles skeva ut så skulle i alla fall jag avråda från köp.
Se även upp med nederkanter på dörrar som lossnar. På dörrarna är utsidan av glasfiber och insidan av metall. Det händer att de lossnar i fogarna i nederkant.
Om man inte kan sina gälar och dörrhandtag vill säga... :)
Det är klart, om man vet att 73:an var den enda som hade den front-akter kombinationen så kan man nog det med gälarna och resten också.
Om du inte är ute efter en "tidskorrekt" bil så tycker jag att det låter som ett okej pris. Den kan nog vara en ganska frän kombination.
Men om du tror att den har varit krockad, var extra noga med att kolla linjerna på bilen. Om skarvarna mellan bilens olika karossdelar inte är jämna så kan jag garantera dig att du aldrig någonsin kommer att kunna få dem bra. Risken finns då tyvärr att du efter ett par år bara kommer att se den där dörren som sitter illa eller framlyktorna som ser ut att ligga alldeles snett i sina hål. Märk väl att de flesta äldre Corvetter inte har en perfekt passform, men om linjerna ser alldeles skeva ut så skulle i alla fall jag avråda från köp.
Se även upp med nederkanter på dörrar som lossnar. På dörrarna är utsidan av glasfiber och insidan av metall. Det händer att de lossnar i fogarna i nederkant.
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Krockad!?
69-427.
Gör inte samma dyrköpta misstag som jag gjorde, kolla även under bilen på alla fästen mellan karossen och ramen som man ser (det främre och bakersta) att aluminium"bussningen" plus eventuella schims finns där så att det inte saknas alternativ är väldigt många schims (typ 3-5 centimeter).
Har jag uttryckt mig luddigt eller obegripligt får du gärna ringa mig på mobben => 070-3231096.
Som sagt var misstänker du att bilen har varit krockad och ramen måste riktas, så är det svårt att hitta någon som kan/vill rikta ramen. Jag letade i cirka ett år innan jag hittade en kille som riktade min ram.
//Svemp@
Gör inte samma dyrköpta misstag som jag gjorde, kolla även under bilen på alla fästen mellan karossen och ramen som man ser (det främre och bakersta) att aluminium"bussningen" plus eventuella schims finns där så att det inte saknas alternativ är väldigt många schims (typ 3-5 centimeter).
Har jag uttryckt mig luddigt eller obegripligt får du gärna ringa mig på mobben => 070-3231096.
Som sagt var misstänker du att bilen har varit krockad och ramen måste riktas, så är det svårt att hitta någon som kan/vill rikta ramen. Jag letade i cirka ett år innan jag hittade en kille som riktade min ram.
//Svemp@
Hallo!
Har kollat bilen på en lyft,såg helt OK ut under.Motor/låda Nr #.Den har varit gul från början.Något risigare i dags ljus,men absolut inget super objekt,refererar till tidigare mopar renoveringar.Motor/låda renoverat efter orginal spec.diffen renoverad.Lacken (röd)Matt.Orginal ralley wheels.
T-TOP.
Har kollat bilen på en lyft,såg helt OK ut under.Motor/låda Nr #.Den har varit gul från början.Något risigare i dags ljus,men absolut inget super objekt,refererar till tidigare mopar renoveringar.Motor/låda renoverat efter orginal spec.diffen renoverad.Lacken (röd)Matt.Orginal ralley wheels.
T-TOP.


