vad törs jag betala?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
69,427
Nykomling
Nykomling

vad törs jag betala?

Inlägg av 69,427 »

Hej alla!

Har hittat en 69 427 cuope`Ganska oskruvad orginal bil.Motor och låda,bakaxel är renoverat,hel och fin inr.Targatak match nr.Men frånten är bytt mot en nyare.Vad törs jag betala,vad är ett fynd,vad är för mycket.Tack ni som vet bättre än jag....
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Kika efter riktlinjer i denna tråd:

https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=302
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Om du utgår från priset på en fin 69 427 (dyr!), så tror jag att priset skall reduceras kraftigt om fronten är ombyggd till '74 eller nyare (dvs utan kofångare i stål), och dessutom ännu mer om strålkastarna är ombyggda från pop-up till fast montering (inte ovanligt i samband med ombyggd front).
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Aha. Jag missade den detaljen att den troligtvis var bytt till en nyare front == plastfront. Tänkte bara att fronten var lagad.

Instämmer helt och fullt med detta. Att byta bort stålkofångaren är inget man gör ostraffat... :)
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Det är väl inte ett Porschetak på? Det är nämligen endast Porsche som har gjort en targa, alla Corvetter är coupe modell ;)
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Stingray skrev:Det är väl inte ett Porschetak på? Det är nämligen endast Porsche som har gjort en targa, alla Corvetter är coupe modell ;)
"T-Top" kan jag leva med,men inte när folk säger "Targa" om en vette :lol: :lol:
Kasta inte bäver i trähus.
69,427
Nykomling
Nykomling

Inlägg av 69,427 »

Hej,Tack för rådgivningen.Ja frånten är bytt tidigt 80 tal pga en krock.troligen en 75:a men seriöst gjort ve`& fasa.Jag är ny börjare på GM corvette,och vill bara inte betala för mycket av mina surt förvärvade slantar.95000 trolig köpeskilling.

Tack för tippset.M.
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Är det en matching # 427 och i fint skick i övrigt så är 95000 ett mycket bra pris (med reservationen för om den är krockad, detta kan innebära att ramen inte är 100% ok). En big block '69 är den mest eftertraktade av alla corvetter 68-82, och om fronten vore original (den kanske går att bygga tillbaka?) så kan den lätt kosta det dubbla.
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Det låter rimligt i mina öron. Med 75:ans front och 69:ans bakdel så finns det nog åtskilliga som kommer att låta lura sig att det är en 73:a.

Om man inte kan sina gälar och dörrhandtag vill säga... :)

Det är klart, om man vet att 73:an var den enda som hade den front-akter kombinationen så kan man nog det med gälarna och resten också.

Om du inte är ute efter en "tidskorrekt" bil så tycker jag att det låter som ett okej pris. Den kan nog vara en ganska frän kombination.

Men om du tror att den har varit krockad, var extra noga med att kolla linjerna på bilen. Om skarvarna mellan bilens olika karossdelar inte är jämna så kan jag garantera dig att du aldrig någonsin kommer att kunna få dem bra. Risken finns då tyvärr att du efter ett par år bara kommer att se den där dörren som sitter illa eller framlyktorna som ser ut att ligga alldeles snett i sina hål. Märk väl att de flesta äldre Corvetter inte har en perfekt passform, men om linjerna ser alldeles skeva ut så skulle i alla fall jag avråda från köp.

Se även upp med nederkanter på dörrar som lossnar. På dörrarna är utsidan av glasfiber och insidan av metall. Det händer att de lossnar i fogarna i nederkant.
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Corv1-Micke »

Är det skillnad mellan 69 och 73:ans dörrhandtag?
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Ups. Fel av mig. Jag hade för mig att de bytte till de nya handtagen 70. Men det var tydligen 69 nu när jag kollat upp det. Det var 68:ans tryckknappar som jag tänkte på.
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Corv1-Micke »

Hehe, misstänkte det :lol:
Men jag var inte helt säker själv...
/ Micke
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Krockad!?

Inlägg av Mr SIXPACK »

69-427.
Gör inte samma dyrköpta misstag som jag gjorde, kolla även under bilen på alla fästen mellan karossen och ramen som man ser (det främre och bakersta) att aluminium"bussningen" plus eventuella schims finns där så att det inte saknas alternativ är väldigt många schims (typ 3-5 centimeter).
Har jag uttryckt mig luddigt eller obegripligt får du gärna ringa mig på mobben => 070-3231096.
Som sagt var misstänker du att bilen har varit krockad och ramen måste riktas, så är det svårt att hitta någon som kan/vill rikta ramen. Jag letade i cirka ett år innan jag hittade en kille som riktade min ram.
//Svemp@
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Peter, så du kan leva med att du har en T-top?? = Targa top 8)
69,427
Nykomling
Nykomling

Inlägg av 69,427 »

Hallo!

Har kollat bilen på en lyft,såg helt OK ut under.Motor/låda Nr #.Den har varit gul från början.Något risigare i dags ljus,men absolut inget super objekt,refererar till tidigare mopar renoveringar.Motor/låda renoverat efter orginal spec.diffen renoverad.Lacken (röd)Matt.Orginal ralley wheels.
T-TOP.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Stingray skrev:Peter, så du kan leva med att du har en T-top?? = Targa top 8)
Jupp,det låter inte lika illa som "Targa".. :lol:

F`låt :wink:
Kasta inte bäver i trähus.
Skriv svar