Nya bilder

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Nya bilder

Inlägg av sh454 »

Tjena!
Jag har lagt in lite nya bilder på "LIKET"(enl. min dotter).Hon är nog bara avis TROR jag,hon har nyss fått lappen.
Jag har bytt en bit av golvet framför pedalerna,det var bara trasor under 2 burkar PP.Jag har också fått tag på en rostfri dörr där alla listhål är intakta.Dörrarna passar ju aldrig rakt av så att det blir en hel del plastning och slipning innan allt stämmer.Jag har också lagt ett antal timmar på att få till dörr och taklucke gapen.Det går sakta men säkert åt rätt håll.Gott Nytt på er alla, nu ska jag ta mig till köket och försöka få ner en sillsvans och ett par sccchhhnappsen. 8) 8) 8)
Stefan
http://photobucket.com/albums/y139/sh454/
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av StingrayRacing »

Tjena!

Den yngre generationen förstår sig inte på äldre bilar tror jag. Mina två döttrar är precis likadana.... :wink:

Går ju framåt det där och blir bra dessutom, då jag vet att du är noggran. Du blir väl klar till maj, eller hur?! Får ta ssschhhnappsen i morn kväll istället så hinner du lite till innan nästa år. 8)

Gott nytt på dej å!

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Tjena!
Jag har lagt in lite nya bilder på "LIKET"(enl. min dotter).
Jag har en viss förståelse till att din dotter kallar din kärra "LIKET" :wink:

Själv så skulle jag aldrig orka med en så stor renovering som du gör.
Jag tycker det är nog med allt fix på min kärra som ändå är i ett ganska bra skick.

Kommer du att hinna bli färdig till sommaren eller är det ett flerårs projekt?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Nya bilder

Inlägg av STINGRAY454 »

sh454 skrev:Tjena!
Jag har lagt in lite nya bilder på "LIKET"(enl. min dotter).Hon är nog bara avis TROR jag,hon har nyss fått lappen.
Jag har bytt en bit av golvet framför pedalerna,det var bara trasor under 2 burkar PP.Jag har också fått tag på en rostfri dörr där alla listhål är intakta.Dörrarna passar ju aldrig rakt av så att det blir en hel del plastning och slipning innan allt stämmer.Jag har också lagt ett antal timmar på att få till dörr och taklucke gapen.Det går sakta men säkert åt rätt håll.Gott Nytt på er alla, nu ska jag ta mig till köket och försöka få ner en sillsvans och ett par sccchhhnappsen. 8) 8) 8)
Stefan
Såg att du hade en stor Griffin-kyl på bilderna, Vet du vilken storlek den har...???. & var det ok, med monteringen eller krångel etc, :?:
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

gbak skrev:
Tjena!
Jag har lagt in lite nya bilder på "LIKET"(enl. min dotter).
Jag har en viss förståelse till att din dotter kallar din kärra "LIKET" :wink:

Själv så skulle jag aldrig orka med en så stor renovering som du gör.
Jag tycker det är nog med allt fix på min kärra som ändå är i ett ganska bra skick.

Kommer du att hinna bli färdig till sommaren eller är det ett flerårs projekt?
Bilen kommer garanterat inte ut till sommaren.Jag har kört med bilen sedan 1982 då jag köpte den.Jag började plocka ner bilen för ca. 2 år sedan.Under skapliga lackeringar så kan det döljas mycket skit som på min,trasig glasfiber som är lagad med plastic padding och poppnit.Nu byter jag ut de trasiga panelerna mot nytt och lagar sprickor och riktar efter bästa förmåga.Det får ta den tid det tar. :twisted: :twisted:
Stefan
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

STINGRAY454 skrev:
Stefan
Såg att du hade en stor Griffin-kyl på bilderna, Vet du vilken storlek den har...???. & var det ok, med monteringen eller krångel etc, :?:
Kylaren är köpt hos ZIP för 5 år sedan part# RA-136 och passar som en smäck i originalfästena. Måtten är 28"x17" och den har funkat bra.Det finns olika modeller som passar specifika årsmodeller
Stefan
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Underbara renoveringsbilder, ger inspiration :D
Skulle tro att det är beundran hon har :wink:
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

sh454 skrev:
STINGRAY454 skrev: Såg att du hade en stor Griffin-kyl på bilderna, Vet du vilken storlek den har...???. & var det ok, med monteringen eller krångel etc, :?:
Kylaren är köpt hos ZIP för 5 år sedan part# RA-136 och passar som en smäck i originalfästena. Måtten är 28"x17" och den har funkat bra.Det finns olika modeller som passar specifika årsmodeller
Stefan
Ok, Tack för svaret. :D
Användarens profilbild
Vette 69
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Vette 69 »

Stefan
jag sitter i samma sits som du, om inte verre just nu :(
men men nu kan jag ju formbygga bilen efter mina behov,
kostar an slant med det får jag hoppas att det är värt sen när den är klar,
föresten! är du från västerås? skulle va kul att se bygget live (liket) :)
mvh joel
vinna eller försvinna!
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Bilen kommer garanterat inte ut till sommaren.Jag har kört med bilen sedan 1982 då jag köpte den.Jag började plocka ner bilen för ca. 2 år sedan.Under skapliga lackeringar så kan det döljas mycket skit som på min,trasig glasfiber som är lagad med plastic padding och poppnit.Nu byter jag ut de trasiga panelerna mot nytt och lagar sprickor och riktar efter bästa förmåga.Det får ta den tid det tar.
Stefan
Att skynda är aldrig bra, då är det bättre att göra som du, ta god tid på sig och göra allt rätt.
"LIKET" blir säkert kanonfint vad det lider.
Vi ser fram emot nya bilder på hur renoveringen framskrider.

Lycka till med renoveringen!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

STINGRAY454 skrev: Såg att du hade en stor Griffin-kyl på bilderna, Vet du vilken storlek den har...???. & var det ok, med monteringen eller krångel etc, :?:
Persåkers sålde ju ut griffinkylare i våras (2005), så jag skaffade en ny till min för 2700:-
Fast det var ju till en small block, hur det är med en 454 har jag ingen aning om...
Den var dock inte riktigt "bolt-on", de övre fästena passade inte riktigt,, men det är ju lätt fixat med en svets.
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Nexxus skrev:
Persåkers sålde ju ut griffinkylare i våras (2005), så jag skaffade en ny till min för 2700:-
Fast det var ju till en small block, hur det är med en 454 har jag ingen aning om...
Jo jag vet, Såvitt jag erfar så har han fortfarande dom priserna kvar på Griffin, En kompis köpte då en dubbelradig 31*19 för ett par månader sen bara, just för att det verkade vara hel ok pris så han liksom skyndade sig innan det ändras.
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

förrutom att det var lite småfix med fästena, så är jag hur nöjd som helst med kylaren...
dessutom väger den ju bara en bråkdel av orginalkylaren...
kan bara rekomendera.
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Nexxus skrev:förrutom att det var lite småfix med fästena, så är jag hur nöjd som helst med kylaren...
kan bara rekomendera.
Jo att det blir lite tigsvetsning är helt ok, bara man vet om det före så,
Blir väl fästen samt "kurvning" av in & utloppet antar jag.
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

STINGRAY454 skrev:
Nexxus skrev:förrutom att det var lite småfix med fästena, så är jag hur nöjd som helst med kylaren...
kan bara rekomendera.
Jo att det blir lite tigsvetsning är helt ok, bara man vet om det före så,
jag har inte gett mig på kurvningen, utan löst det lite provisoriskt, men det skulle behövas åtminstone på inloppet. Utloppet tyckte jag funkade som det är.
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Nexxus skrev:
STINGRAY454 skrev: Jo att det blir lite tigsvetsning är helt ok, bara man vet om det före så,
jag har inte gett mig på kurvningen, utan löst det lite provisoriskt, men det skulle behövas åtminstone på inloppet. Utloppet tyckte jag funkade som det är.
Ja det är väl bäst att kolla på plats först så att säga så man kan skräddarsy den efter de rådande förhållandena, Själv är det generatorn som är/blir största boven för mig (BB), blir nog 90graders kurvning där.
Skriv svar