Ska jag sälja?
Ska jag sälja?
Tänkte ju aldrig sälja min pärla och därför har jag ju inte snålat med vad jag kostat på den.
Vill ju inte heller lägga ut den på blocket etc och få alla jönsar som kommer med 3 sakkunniga för att ge ett skitbud på bilen.
Som gammal mekaniker så ser man ju alltid till mekaniken först dvs att allt ska funka 100 sen kommer utseendet.
När jag köpte bilen våren -04 behövde den bromsrenovering mm trots sprillans ny besiktning. Fattar inte hur den kom igenom testen överhuvud taget.
Körde hem från Göteborg till Helsingborg och utanför Varberg la bromsarna av trots att den va kontrollbesiktigad dan innan lol.
In på mack meka lite ny bromsvätska sen tog jag mig hem genom att bromsa sparsamt och fylla på i behållaren emellanåt.
Väl hemma så vart det bromsrenovering, nya stötdämpare, en ny uppsättning däck med fälgar där rök 25 papp....
Sommaren -04 körde jag bilen och myste med den. I november åkte motorn ut för en komplett renovering uppgradering. Automaten skickades för genomgång och varenda bussning etc gick igenom på bilen.
454:an borrades till 460 det enda som vart kvar av originalgrejorna var gjutgodset i motor och toppar samt veven allt annat är bara godis. Kostnad 140 loppor. Detta inkluderar ny kylare för både vatten och automat, kyltunnel, lol orkar inte räkna upp allt.
Allt runt omkring är nytt me avgas, Hooker headers, förgasare, alla fästen för servo generator etc, generator , startmotor, styrventil för servo, .... you name it tänkte ju behålla den.
Karossen är lite modifiead från -73 annan bakdel utan krom som det ser ut nu.
Motorn är testad på rullande landsväg och ger lite under 500 hk med snäll kam och 750 fugge. Mycket körbar i stan med lilla fuggen och original conveter.
Bilen är en guldgruva för den som vill ägna sig åt det yttre och få en mycket potent bil som glider fint i stan.
Vill ha 250 för den eller bud det finns inte många sena BB till salu och i USA så är det de modellerna som accelererar i pris nu.
Motorenova i Helsingborg renoverade kvitton och garanti finns och buildlist kan naturligtvis skickas till intresserad.
Har lagt ner 140 på den på ett år samt många många timmar.
Maila hans@terner.name om du är intresserad. Säljer bara till seriös som fattar vad det handlar om.
Pengarna går till nytt Corvetteobjekt tro inte ni slipper mig här lol !!!!!
/Terner
Vill ju inte heller lägga ut den på blocket etc och få alla jönsar som kommer med 3 sakkunniga för att ge ett skitbud på bilen.
Som gammal mekaniker så ser man ju alltid till mekaniken först dvs att allt ska funka 100 sen kommer utseendet.
När jag köpte bilen våren -04 behövde den bromsrenovering mm trots sprillans ny besiktning. Fattar inte hur den kom igenom testen överhuvud taget.
Körde hem från Göteborg till Helsingborg och utanför Varberg la bromsarna av trots att den va kontrollbesiktigad dan innan lol.
In på mack meka lite ny bromsvätska sen tog jag mig hem genom att bromsa sparsamt och fylla på i behållaren emellanåt.
Väl hemma så vart det bromsrenovering, nya stötdämpare, en ny uppsättning däck med fälgar där rök 25 papp....
Sommaren -04 körde jag bilen och myste med den. I november åkte motorn ut för en komplett renovering uppgradering. Automaten skickades för genomgång och varenda bussning etc gick igenom på bilen.
454:an borrades till 460 det enda som vart kvar av originalgrejorna var gjutgodset i motor och toppar samt veven allt annat är bara godis. Kostnad 140 loppor. Detta inkluderar ny kylare för både vatten och automat, kyltunnel, lol orkar inte räkna upp allt.
Allt runt omkring är nytt me avgas, Hooker headers, förgasare, alla fästen för servo generator etc, generator , startmotor, styrventil för servo, .... you name it tänkte ju behålla den.
Karossen är lite modifiead från -73 annan bakdel utan krom som det ser ut nu.
Motorn är testad på rullande landsväg och ger lite under 500 hk med snäll kam och 750 fugge. Mycket körbar i stan med lilla fuggen och original conveter.
Bilen är en guldgruva för den som vill ägna sig åt det yttre och få en mycket potent bil som glider fint i stan.
Vill ha 250 för den eller bud det finns inte många sena BB till salu och i USA så är det de modellerna som accelererar i pris nu.
Motorenova i Helsingborg renoverade kvitton och garanti finns och buildlist kan naturligtvis skickas till intresserad.
Har lagt ner 140 på den på ett år samt många många timmar.
Maila hans@terner.name om du är intresserad. Säljer bara till seriös som fattar vad det handlar om.
Pengarna går till nytt Corvetteobjekt tro inte ni slipper mig här lol !!!!!
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Hej Terner
Kul att du siktar in dig på ett nytt projekt som stavas Corvette iaf.
Jag har ägt min bil sen -84 körde några år med den, sen tröttnade jag också och inhandlade ännu sämre bil. Pontiac Trans Am -75 och sölade runt med i nåt år. Inte var det kul
Så jag köpte båt istället, alla med V8 såklart.
Suget tog slut på båt också.
Men suget efter Corvetten var obeveklig.
Då kom idén på att ta fram Corvetten igen, som tur hade jag den kvar.
Så spara på den om du har råd. Och lek av dig med nåt annat ett tag.
Så kul som jag har haft med den nu har jag varken haft med Pontiacen eller båten har jag inte haft med nån bil
Fast jag har väl min *mexikanare* att tacka för en hel del.
Tack för mig.
Vette Rockar™
Kai P™
Kul att du siktar in dig på ett nytt projekt som stavas Corvette iaf.
Jag har ägt min bil sen -84 körde några år med den, sen tröttnade jag också och inhandlade ännu sämre bil. Pontiac Trans Am -75 och sölade runt med i nåt år. Inte var det kul
Så jag köpte båt istället, alla med V8 såklart.
Suget tog slut på båt också.
Men suget efter Corvetten var obeveklig.
Då kom idén på att ta fram Corvetten igen, som tur hade jag den kvar.
Så spara på den om du har råd. Och lek av dig med nåt annat ett tag.
Så kul som jag har haft med den nu har jag varken haft med Pontiacen eller båten har jag inte haft med nån bil
Fast jag har väl min *mexikanare* att tacka för en hel del.
Tack för mig.
Vette Rockar™
Kai P™
Jo gillar bilen mycke mycke mycke 
Grejen är att jag gillar att göra allt det mekaniska och allt småskit med inredning och sånt går mig på nerverna hehe.
Vet ju oxå att de sista bigblockarna kommer att bli (om dom inte redan är) riktiga samlarobjekt. Så dom kan ju samla damm ett tag utan problem hehe.
Men har ju flera objekt i garaget och ibland får man helt enkelt välja så får jag vad jag vill ha så säljer jag. Men ingen panik
/Terner
Grejen är att jag gillar att göra allt det mekaniska och allt småskit med inredning och sånt går mig på nerverna hehe.
Vet ju oxå att de sista bigblockarna kommer att bli (om dom inte redan är) riktiga samlarobjekt. Så dom kan ju samla damm ett tag utan problem hehe.
Men har ju flera objekt i garaget och ibland får man helt enkelt välja så får jag vad jag vill ha så säljer jag. Men ingen panik
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Terner
Hoppas du har råd att spara eller att du får vad du vill ha för bilen.
För den verkar vara ett kanonex!
Som frisk citat säger, det man inte har i hövvet får man ha nånannanstas. I ett Garage t.e.x?
Ps. Frisk, spara på hövvet, det behöver du när du gör dig av med din *Goffe*
Vetter Rockar™
Kai P™
Hoppas du har råd att spara eller att du får vad du vill ha för bilen.
För den verkar vara ett kanonex!
Som frisk citat säger, det man inte har i hövvet får man ha nånannanstas. I ett Garage t.e.x?
Ps. Frisk, spara på hövvet, det behöver du när du gör dig av med din *Goffe*
Vetter Rockar™
Kai P™
Lol klart jag inte säljer om det inte är till "rätt" köpare.
Men nästa Vetteobjekt är hemligt tills vidare hehe.
Tänkte det skulle bli lite outstanding som dom säger i US
Fast e lite kymigt att sälja vet ju att bilen står i en halv miljon om några år hehe. Inget ökar så snabbt som sena BB Vettes nu.
Såg en sajt i USA där priserna va orimliga men dom gör ju tvärtom mot mig dom skiter i det mekaniska och gör mer med det kosmetiska...
Vem vill ha en 275 hp BB Vette som pyser runt och gör ingen glad?
/Terner
Men nästa Vetteobjekt är hemligt tills vidare hehe.
Tänkte det skulle bli lite outstanding som dom säger i US
Fast e lite kymigt att sälja vet ju att bilen står i en halv miljon om några år hehe. Inget ökar så snabbt som sena BB Vettes nu.
Såg en sajt i USA där priserna va orimliga men dom gör ju tvärtom mot mig dom skiter i det mekaniska och gör mer med det kosmetiska...
Vem vill ha en 275 hp BB Vette som pyser runt och gör ingen glad?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
lol skulle aldrig inträffa!! jo... om jag sålt hus fru och barn och alla andra prylar .... och fortfarande behöver pengar! ... då kanske jag måste hyra ut denPs. Frisk, spara på hövvet, det behöver du när du gör dig av med din *Goffe
Amen ÅÅÅ nu blev man ju inte lite nyfiken! nästan så jag borde köpa bilen bara så jag får veta vad det e för objekt hahaMen nästa Vetteobjekt är hemligt tills vidare hehe.
Tänkte det skulle bli lite outstanding som dom säger i US
- Fredriksson
- Corvettefantast

- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
såg din annons på blocket..... sen försvann den rätt omgående.... ångest eller försäljning?.... tror du och jag sitter i samma båt.... vet inte hur många gånger jag skrivit annonsen på min bil, men ångrat mig i sista sekund...... jag vet inte vad jag ska ta mig till heller..... jag önskar att jag får råd med en C5:a också, men det kan bli lite tufft för jag är mitt uppe i ett husbygge, så jag får väl nöja mig med att ha kvar det jag harTerner skrev:Lol klart jag inte säljer om det inte är till "rätt" köpare.
Men nästa Vetteobjekt är hemligt tills vidare hehe.
Tänkte det skulle bli lite outstanding som dom säger i US
Fast e lite kymigt att sälja vet ju att bilen står i en halv miljon om några år hehe. Inget ökar så snabbt som sena BB Vettes nu.
Såg en sajt i USA där priserna va orimliga men dom gör ju tvärtom mot mig dom skiter i det mekaniska och gör mer med det kosmetiska...
Vem vill ha en 275 hp BB Vette som pyser runt och gör ingen glad?
/Terner
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Fredriksson skrev:såg din annons på blocket..... sen försvann den rätt omgående.... ångest eller försäljning?.... tror du och jag sitter i samma båt.... vet inte hur många gånger jag skrivit annonsen på min bil, men ångrat mig i sista sekund...... jag vet inte vad jag ska ta mig till heller..... jag önskar att jag får råd med en C5:a också, men det kan bli lite tufft för jag är mitt uppe i ett husbygge, så jag får väl nöja mig med att ha kvar det jag harTerner skrev:Lol klart jag inte säljer om det inte är till "rätt" köpare.
Men nästa Vetteobjekt är hemligt tills vidare hehe.
Tänkte det skulle bli lite outstanding som dom säger i US
Fast e lite kymigt att sälja vet ju att bilen står i en halv miljon om några år hehe. Inget ökar så snabbt som sena BB Vettes nu.
Såg en sajt i USA där priserna va orimliga men dom gör ju tvärtom mot mig dom skiter i det mekaniska och gör mer med det kosmetiska...
Vem vill ha en 275 hp BB Vette som pyser runt och gör ingen glad?
/Terner
Ångest tog bort den igen hehe. Men den är till salu som jag sagt ovan. Bara det att blocket blir ofta fel folk som ringer.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Lars J skrev:Tar du 20.000:- kontant och ett stort parti Singer symaskiner som ligger låsta i tullen så kan jag tänka mig att komma och titta.
M.v.h
P. Vers
Singer är inte det engelskt???? Nä tack har redan en Norton ju...
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Har bestämt mig nu bilen ska bort !
Om ni har någon seriös spekulant så tar jag en seriös diskussion om pris vad som skall ingå mm.
Har ju också lådor med grejor "bra att ha" som går med bilen samt en huv extra motorfästen ac-kompressor massa massa.
Något som är ovanligt för en sådan här Vette är att den går spikrakt på vägen vid alla hastigheter och underlag. Det gör detta exemplar. Slå det om ni kan
MSD6AL tillsammans med brytarlös fördelare gör att den alltid går klockrent och startar pronto ! Allt nytt så klart.
Polyuretan motorfästen, uppgraderad kyl och separat oljekyl för automaten.
Detta gjordes på Motorrenova i HBG (dom preppar Königseegers motorer med
)
BLOCK:
BORRAD 0.030, LINEHONADE RAMLAGERÄGEN, NYA KAMAGER, ARP BULTAR I RAMLAGERÖVERFALL.
TOPPAR:
PORTADE, UPPTAGNA FÖR MANLEY ROSTFRIA 1.88/2.19 VENTILER, BRONZE SLEEVES, CRANE VENTILFJÄDRAR CA: 125 FP I SÄTESTRYCK, PROVTRYCKTA, PLANADE 0.20 MM.
VEVPARTI:
RENOVERADE SAMT VIKTJUSTERADE VEVSTAKAR MED ARP BULT, VIKTJUSTERADE SPEED PRO KOLVAR 10-1 I GRUNDKOMPRESSION, SLIPAD VEVAXEL 0.010 RAMLAGERLÄGE SAMT 0.010 VEVLAGERLÄGE, VEVPARTIET ÄR BALANSERAT MED BOBVIKTER.
CRANE HYDRAULISK KAMAXEL VENTILLYFT IN/UT 0.500”, ADV. DURATION IN 280/ UT 290 , CRANE HYDRAULISKA LYFTARE, TRUE ROLLER KAMDRIVNING.
NYA SLITDELAR I OCH RUNT MOTORN: RAM/VEVLAGER, VATTENPUMP, OLJEPUMP, VENTILTÄTNINGAR, KOLVRINGAR, STÖTSTÄNGER, FROSTPLUGGAR, DRESS UPP KIT, TERMOSTAT, KAMLÅSNING SAMT KAMSTOPP.
UPPSKATTAD EFFEKT: 440-480 HK VID CA: 5300 V.
UPPSKATTAT VRIDMOMENT: 470-490 FP VID CA: 3600 V.
Sen är det ny massa nyt runt omkring och allt fungerar hundra !!!!!!
Inga trilskande bränsle tryck inget annat trilskar heller
/Terner
Om ni har någon seriös spekulant så tar jag en seriös diskussion om pris vad som skall ingå mm.
Har ju också lådor med grejor "bra att ha" som går med bilen samt en huv extra motorfästen ac-kompressor massa massa.
Något som är ovanligt för en sådan här Vette är att den går spikrakt på vägen vid alla hastigheter och underlag. Det gör detta exemplar. Slå det om ni kan
MSD6AL tillsammans med brytarlös fördelare gör att den alltid går klockrent och startar pronto ! Allt nytt så klart.
Polyuretan motorfästen, uppgraderad kyl och separat oljekyl för automaten.
Detta gjordes på Motorrenova i HBG (dom preppar Königseegers motorer med
BLOCK:
BORRAD 0.030, LINEHONADE RAMLAGERÄGEN, NYA KAMAGER, ARP BULTAR I RAMLAGERÖVERFALL.
TOPPAR:
PORTADE, UPPTAGNA FÖR MANLEY ROSTFRIA 1.88/2.19 VENTILER, BRONZE SLEEVES, CRANE VENTILFJÄDRAR CA: 125 FP I SÄTESTRYCK, PROVTRYCKTA, PLANADE 0.20 MM.
VEVPARTI:
RENOVERADE SAMT VIKTJUSTERADE VEVSTAKAR MED ARP BULT, VIKTJUSTERADE SPEED PRO KOLVAR 10-1 I GRUNDKOMPRESSION, SLIPAD VEVAXEL 0.010 RAMLAGERLÄGE SAMT 0.010 VEVLAGERLÄGE, VEVPARTIET ÄR BALANSERAT MED BOBVIKTER.
CRANE HYDRAULISK KAMAXEL VENTILLYFT IN/UT 0.500”, ADV. DURATION IN 280/ UT 290 , CRANE HYDRAULISKA LYFTARE, TRUE ROLLER KAMDRIVNING.
NYA SLITDELAR I OCH RUNT MOTORN: RAM/VEVLAGER, VATTENPUMP, OLJEPUMP, VENTILTÄTNINGAR, KOLVRINGAR, STÖTSTÄNGER, FROSTPLUGGAR, DRESS UPP KIT, TERMOSTAT, KAMLÅSNING SAMT KAMSTOPP.
UPPSKATTAD EFFEKT: 440-480 HK VID CA: 5300 V.
UPPSKATTAT VRIDMOMENT: 470-490 FP VID CA: 3600 V.
Sen är det ny massa nyt runt omkring och allt fungerar hundra !!!!!!
Inga trilskande bränsle tryck inget annat trilskar heller
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Lite av renoveringssagan 
http://www.carandit.se/Vetten/bigblock.exe
Beskriver hur man gör en totalt orenoverad BB till en potent maskin för dagens entusiaster. Originalkammen och insug finns på hyllan om det tilltalar dig med 275 hp ?
Kör du inte en 12:a nästa sommar så kommer jag och kör det med bilen eller jag justerar så att den gör det.
Det finns ett simple 100 hästars nos kit som kan ge dig en extra kick haha. Ingår inte men kan förmedlas.
Vill du ha 100 pållar till kan utan gas kan du byta vipporna (original nu som jag använt till inkörning) och byter du lyf´tarna med så bär det iväg hehhe...
Alltså summa bilen är byggd för snällt gatbruk men potent som den är vill du åka riktigt fort (och obekvämt) så finns det hur mycket som helst att ge till små pengar.
Trimma och oroa dig inte för låda bakaxel bussningar mm
Fast uppriktigt sagt är den jäkligt bra som den är......
/Terner
http://www.carandit.se/Vetten/bigblock.exe
Beskriver hur man gör en totalt orenoverad BB till en potent maskin för dagens entusiaster. Originalkammen och insug finns på hyllan om det tilltalar dig med 275 hp ?
Kör du inte en 12:a nästa sommar så kommer jag och kör det med bilen eller jag justerar så att den gör det.
Det finns ett simple 100 hästars nos kit som kan ge dig en extra kick haha. Ingår inte men kan förmedlas.
Vill du ha 100 pållar till kan utan gas kan du byta vipporna (original nu som jag använt till inkörning) och byter du lyf´tarna med så bär det iväg hehhe...
Alltså summa bilen är byggd för snällt gatbruk men potent som den är vill du åka riktigt fort (och obekvämt) så finns det hur mycket som helst att ge till små pengar.
Trimma och oroa dig inte för låda bakaxel bussningar mm
Fast uppriktigt sagt är den jäkligt bra som den är......
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Opps glömde:
Ny startmotor, gummiflärpar mot hjulupphängningen, en hel uppsättning arpbultar, nya kulleder, spoilergrejor, ny huvudcylinder, nytt expansionskärl för kylvätskan, ny kyltunnel (4 papp), ny originalfläkt, extrafläkt på framsidan för bättre kylning i stadstrafik och efter hög belastning.
Turbin, flexplatta, alla nya packningar i TH400:an trots att den va nyrenoverad (vem vill chansa? ), special 2,5 " böjar till dom sprillans nya Hookers headers för att inte golvet ska brinna upp
En high rise huv perfekt för bra kylning (kom från Pekkas gamla banbil i historic racing) lackad i samma färg som bilen kostnad 6 papp exkl huv.
En hel vinter i garaget.....
Om du är intresserad får du gärna kommentera dom dåliga innerdörrsidorna de eok, du får också gärna ha synpunkter på massakern på konsollen (har inte försökt dölja den)
Om du då inte blir helt negativ så ska jag guida dig igenom en del intressanta punkter.
Alla identitetspunkter på bilen är intakta. Naturligtvis så innehåller VIN-coden det korrekta läget för att visa att det är en äkta BB bil från -73.
Vevar du upp vänster sido fönster och kollar "Astro" märket på rutan så ser du nåt som är signifikant för -73.
Hela AC-anläggningen med fläkt är unik för -73 dessvärre ligger kompressorn på hyllan men allt är helt funktionellt.
Under huven framför förarplatsen sitter original 454 LS4 emitoin decal inte helt felfri men fullt läsbar huh !
Aktern är modifierad men alla bärjärn för kromet finns kvar under så thats a minor problem.
Inne helt original, konsollen sågad för DIN radio...... en liten spricka i högtalargallret över vänster högtalare.
Dörrsidorna (innandörrar) rätt kassa.
Försöker ge en rättvis bild men orkar inte mer nu kommer mer i morgon
Fråga gärna
hans@terner.name
Ny startmotor, gummiflärpar mot hjulupphängningen, en hel uppsättning arpbultar, nya kulleder, spoilergrejor, ny huvudcylinder, nytt expansionskärl för kylvätskan, ny kyltunnel (4 papp), ny originalfläkt, extrafläkt på framsidan för bättre kylning i stadstrafik och efter hög belastning.
Turbin, flexplatta, alla nya packningar i TH400:an trots att den va nyrenoverad (vem vill chansa? ), special 2,5 " böjar till dom sprillans nya Hookers headers för att inte golvet ska brinna upp
En high rise huv perfekt för bra kylning (kom från Pekkas gamla banbil i historic racing) lackad i samma färg som bilen kostnad 6 papp exkl huv.
En hel vinter i garaget.....
Om du är intresserad får du gärna kommentera dom dåliga innerdörrsidorna de eok, du får också gärna ha synpunkter på massakern på konsollen (har inte försökt dölja den)
Om du då inte blir helt negativ så ska jag guida dig igenom en del intressanta punkter.
Alla identitetspunkter på bilen är intakta. Naturligtvis så innehåller VIN-coden det korrekta läget för att visa att det är en äkta BB bil från -73.
Vevar du upp vänster sido fönster och kollar "Astro" märket på rutan så ser du nåt som är signifikant för -73.
Hela AC-anläggningen med fläkt är unik för -73 dessvärre ligger kompressorn på hyllan men allt är helt funktionellt.
Under huven framför förarplatsen sitter original 454 LS4 emitoin decal inte helt felfri men fullt läsbar huh !
Aktern är modifierad men alla bärjärn för kromet finns kvar under så thats a minor problem.
Inne helt original, konsollen sågad för DIN radio...... en liten spricka i högtalargallret över vänster högtalare.
Dörrsidorna (innandörrar) rätt kassa.
Försöker ge en rättvis bild men orkar inte mer nu kommer mer i morgon
Fråga gärna
hans@terner.name
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor


