Köpte en Kemppi MIG-svets, typ stor 220 voltare för en vettig peng. Nu har jag inget just nu att svetsa förutom småprylar och då känns det lite dyrt att gå och köpa svetsgastub för drygt 2.000:-, så jag tänkte att jag skulle köra flussfylld tråd istället så länge. Är det någon här som vet vad som krävs för det, måste jag ändra munstycket eller något annat?
Svetsa stål med flusstråd
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Svetsa stål med flusstråd
Tjena!
Köpte en Kemppi MIG-svets, typ stor 220 voltare för en vettig peng. Nu har jag inget just nu att svetsa förutom småprylar och då känns det lite dyrt att gå och köpa svetsgastub för drygt 2.000:-, så jag tänkte att jag skulle köra flussfylld tråd istället så länge. Är det någon här som vet vad som krävs för det, måste jag ändra munstycket eller något annat?
Köpte en Kemppi MIG-svets, typ stor 220 voltare för en vettig peng. Nu har jag inget just nu att svetsa förutom småprylar och då känns det lite dyrt att gå och köpa svetsgastub för drygt 2.000:-, så jag tänkte att jag skulle köra flussfylld tråd istället så länge. Är det någon här som vet vad som krävs för det, måste jag ändra munstycket eller något annat?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Å sen så smittar det av sig, så att man själv börjar spotta å fräsavett74 skrev:Brukar sprätta å ha sig med fluss tråd,svårt å få vettiga fogar.
OK! Är det någon som vill sälja en tub?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Går också bra med kolsyra.
Kolla med nån Brandservicefirma som kan ha tuber och som sedan kan fylla med Kolsyra.
Jag köpte en stor tub för nån hundring, sedan koster det nästan inget att fylla jmf med Mig-gasen.
Problemet med svetsgastuber är väl att de måste hyras för att få påfyllt eller går det att ha privatägda tuber också?
Kolla med nån Brandservicefirma som kan ha tuber och som sedan kan fylla med Kolsyra.
Jag köpte en stor tub för nån hundring, sedan koster det nästan inget att fylla jmf med Mig-gasen.
Problemet med svetsgastuber är väl att de måste hyras för att få påfyllt eller går det att ha privatägda tuber också?
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518

