Vad är roligast skruva eller köra?
Vad är roligast skruva eller köra?
Dum fråga för många kanske men frågan är ju fri. Själv tycker att det är minst lika kul skruvandes med Vetten i garaget som att köra den.
Eller är körandet bara lön för skruvandet?
Vad tycker ni?
/Terner
Eller är körandet bara lön för skruvandet?
Vad tycker ni?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
föga roligt att skruva
Helt allvarligt, Corvetten är inte rolig att skruva i !!!!.
Det är aldeles för trångt och bökigt,även om de äldre bilarna har mer space. Men bara att plocka lös fördelaren på min C4 gör ju att man får tvångskänslor och tänker på franska och italienska bilar.
Man tänker med saknad på Mopar bigblock, där plockade man lös insuget,rengjorde och monterade på 40 minuter, på corvetten tar det en dag att plocka lös och montera., Och fördelaren....
Men å andra sidan behöver man aldrig skruva i Corvetten det kompenserar en hel dell...
Det är aldeles för trångt och bökigt,även om de äldre bilarna har mer space. Men bara att plocka lös fördelaren på min C4 gör ju att man får tvångskänslor och tänker på franska och italienska bilar.
Man tänker med saknad på Mopar bigblock, där plockade man lös insuget,rengjorde och monterade på 40 minuter, på corvetten tar det en dag att plocka lös och montera., Och fördelaren....
Men å andra sidan behöver man aldrig skruva i Corvetten det kompenserar en hel dell...
- stingray350
- Corvettefantast

Det roligaste som finns är ju att provköra när man har lagat eller trimmat.
Alltid lika spännande.
För långa renoveringshistorier gör i alla fall att jag tröttnar på att skruva. Det är alltid bäst att ta lite varje år.. tycker jag alltså. Nackdelen är ju att man aldrig blir klar då
Alltid lika spännande.
För långa renoveringshistorier gör i alla fall att jag tröttnar på att skruva. Det är alltid bäst att ta lite varje år.. tycker jag alltså. Nackdelen är ju att man aldrig blir klar då
Corvette Stingray 1975
-
Lars Nilsson
- Rookie

Personligen ser jag skruvandet som ett måste och nödvändigt ont. Det är körningen som hägrar. Cruisa runt i makligt tempo växlat med fullgasaccelerationer...
men, körningen ger ju en större tillfredsställelse om man just fixat något.. (headers och pipes bör komma nästa vecka)
sen beror det väl på vad man jobbar med. En bagare torde väl inte vara road av att baka på fritiden. En yrkesfiskare är väl inte ute med kastspöet om kvällarna. Själv är jag bilmek och får således min portion av rivsår, brännmärken, prövning av tålamod och skit under naglarna även utan en corvette... vilken tur att man inte är gynekolog

Jag är bara ute efter att köra. Det mekaniska och elektriska har jag ingen som helst aning om hur det funkar och vill heller inte veta. Jag vill ha en bil som startar när jag vrider om nyckeln och sen går perfekt tills jag stänger av den.
Nackdelen är att om eller när nåt börjar strula blir det att uppsöka någon kunnig, och så kommer en fet faktura...
Nackdelen är att om eller när nåt börjar strula blir det att uppsöka någon kunnig, och så kommer en fet faktura...
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Jag är ju i början av lärlingsstadiet och måste erkänna att jag fått lite för mycket att bita i med än gång. Tänkte ju småbörja lite lätt på vintrarna hehe. Så eftersom det e nytt med mekandet så e det kul, även om jag mest tittat på hitintills. Köra kommer bli det bästa helt klart när allt funkar som det ska, vilket inte borde vara så långt in i framtiden!
Gynekolog!!
Efter att Elsa på 85år har undersökts så e väl sexlivet slut... Dom borde (iaf manliga) ha ruskigt höga löner!!
Gynekolog!!
Efter att Elsa på 85år har undersökts så e väl sexlivet slut... Dom borde (iaf manliga) ha ruskigt höga löner!!
Jaja jag kan nog sammanfatta det som de flesta föredrar körandet men tycker det är kul när dom för en gångs skull lyckas med mekandet "muhahaha".
Hoppas det blir många "aha-upplevelser" med era Corvetter om inte annat så äe ju engagemanget här på forumet i topp för att hjälpa till om det kniper och det är ju kul
/Terner
Hoppas det blir många "aha-upplevelser" med era Corvetter om inte annat så äe ju engagemanget här på forumet i topp för att hjälpa till om det kniper och det är ju kul
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Det är rätt så kul på forumet också, man får nästan abstinens när forumet är nere.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h