tjenare pappi!!
jag har bytt allt i start motorn ja de låter verkligen som en
j---a stenkross startmotorn fungerar perfekt men verkar som
den inte når fram till startkransen... kan de va nån kugg på kransen
som e kass drar runt motorn för hand då drar den igång direkt
har kludrat länge nu börjar bli irriterande dra runt motorn var gång man ska starta kan jhu f--n ente springa där o dra upp fjädern var gång man ska starta
men tack för tipset ska kolla med nytt batteri
mvh tokskåning
startkrans
Har du shimsat in startmotorn ?
Om det är en originalstartmotor så ska dessa shimsas så att avstånd från startdrev till startkrans blir rätt. Så är det i alla fall för smallblock-motorerna.
Tyvärr har jag inget konkret tips men testa med att surfa runt på Internet alternativt kolla ngn reparationshandbok.
/Hagge
Om det är en originalstartmotor så ska dessa shimsas så att avstånd från startdrev till startkrans blir rätt. Så är det i alla fall för smallblock-motorerna.
Tyvärr har jag inget konkret tips men testa med att surfa runt på Internet alternativt kolla ngn reparationshandbok.
/Hagge
Har du shimsat in startmotorn ?
/Hagge
/Hagge