Detta brev skickade jag:
Hej! Jag har nyligen köpt en ny 502:a till min corvette från GM. Nu e det så att jag tänkte slå ihjäl en gammal myt om just amerikansk-byggda motorer, vilket du kanske kan hjälpa mig med! Min fråga e om dessa motorer, 502 m.m. , byggs av ett speciellt team på GM? det hade varit kul om man på något sätt kunde läsa på nätet om vilka som bygger vilka motorer hos GM och om det nu e som många påstår och tror att det e påtända mexikanare som gör motorerna, vilket jag knappast tror på utan vill , och hoppas att det är seriösa och mycket kunnigt folk! Det hade ju varit roligt inte bara för mig utan även för er på GM att tysta dessa myter än gång för alla! mvh
och svaren:
Hej Christian,
Tack för ditt e-mail.
Vi har kontaktat ansvariga inom vår organisation och ber att få återkomma så snart de gett oss svar.
Med vänliga hälsningar
Cadillac & Corvette Europe
Kundsupport/ Erika
och sen fick jag :
Hej Christian,
Tack för ditt e-mail, ursäkta att svar har dröjt. Det var tyvärr svårare än man kan tro att få fram information om detta. Vi har fått bekräftat att motorerna byggs i USA och därmed inte i Mexico eller dylikt. Exakt var och av vilka kan vi dock inte lyckats få fram. Vi beklagar detta och rekommenderar dig att söka lite på internet efter denna info
Seriöst???
När jag varit i kontakt med GM i USA har dom bara sagt att dom hjälper bara amerikanare och att jag måste söka svar i sverige eller dyligt, vilket jag nu gjort hehe
tror jag avslutar mitt sökande... i give up! Nu får väl tiden avgöra om min åsikt e bra eller anus när det gäller kartongmotorer från amerkat