Ang. GM-motorer

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Ang. GM-motorer

Inlägg av frisk »

Hej! Tänkte att jag skulle få lite svar på tal angående våra diskutioner om vem som bygger motorerna på GM. Tex min nya 502:a osv.. Har mejlat till gm och saab/opel m.m. och det har tagit tid att få svar och nu äntligen har jag fått ett avgörande svar hehe.
Detta brev skickade jag:
Hej! Jag har nyligen köpt en ny 502:a till min corvette från GM. Nu e det så att jag tänkte slå ihjäl en gammal myt om just amerikansk-byggda motorer, vilket du kanske kan hjälpa mig med! Min fråga e om dessa motorer, 502 m.m. , byggs av ett speciellt team på GM? det hade varit kul om man på något sätt kunde läsa på nätet om vilka som bygger vilka motorer hos GM och om det nu e som många påstår och tror att det e påtända mexikanare som gör motorerna, vilket jag knappast tror på utan vill , och hoppas att det är seriösa och mycket kunnigt folk! Det hade ju varit roligt inte bara för mig utan även för er på GM att tysta dessa myter än gång för alla! mvh

och svaren:
Hej Christian,

Tack för ditt e-mail.

Vi har kontaktat ansvariga inom vår organisation och ber att få återkomma så snart de gett oss svar.

Med vänliga hälsningar

Cadillac & Corvette Europe
Kundsupport/ Erika

och sen fick jag :
Hej Christian,

Tack för ditt e-mail, ursäkta att svar har dröjt. Det var tyvärr svårare än man kan tro att få fram information om detta. Vi har fått bekräftat att motorerna byggs i USA och därmed inte i Mexico eller dylikt. Exakt var och av vilka kan vi dock inte lyckats få fram. Vi beklagar detta och rekommenderar dig att söka lite på internet efter denna info
:shock: :shock:
Seriöst??? :roll:
När jag varit i kontakt med GM i USA har dom bara sagt att dom hjälper bara amerikanare och att jag måste söka svar i sverige eller dyligt, vilket jag nu gjort hehe
tror jag avslutar mitt sökande... i give up! Nu får väl tiden avgöra om min åsikt e bra eller anus när det gäller kartongmotorer från amerkat
:wink:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Fin broshyr har dom i alla fall :D

http://www.gmgoodwrench.com/resources/p ... ngines.pdf

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Ang. GM-motorer

Inlägg av Lars J »

När jag varit i kontakt med GM i USA har dom bara sagt att dom hjälper bara amerikanare och att jag måste söka svar i sverige eller dyligt, vilket jag nu gjort hehe
tror jag avslutar mitt sökande... i give up! Nu får väl tiden avgöra om min åsikt e bra eller anus när det gäller kartongmotorer från amerkat
:wink:[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------

Du skulle "satt" Max på det istället!! Han brukar kunna trycka fram den info som behövs! Har du aldrig hört att: ALLTING GÅR UTOM OFÖDDA BARN OCH TENNSOLDATER. Du ger upp för lätt Frisk. Muta Max så skall du se att du får info!!! :twisted: I annat fall får du väl åka med din mexikanska motor! :lol:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Max??? Vem var hur???
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

frisk skrev:Max??? Vem var hur???
Gå in på C-5 sidan så hittar du Max M där! Duktig kille på att fixa fram svar!

/Lars/ :idea:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Lars J skrev:
Gå in på C-5 sidan så hittar du Max M där! Duktig kille på att fixa fram svar!

/Lars/ :idea:
Håller med Lars, Max är en guldkille!!!!

/Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Skriv svar