Var skall min vacumslang ta vägen?
Var skall min vacumslang ta vägen?
Är det någon som vet var min vacumslang skall gå?
Det är den smala svarta slangen som matar vacum till det vänstra AC reglaget på mittkonsolen.
Den kommer ut genom torpedväggen med två andra slangar i en trippelgenomförning bakom fördelaren men är pluggad och går ingenstans. Skall den gå direkt till förgasaren eller in till någon vacum behållare?
Det är den smala svarta slangen som matar vacum till det vänstra AC reglaget på mittkonsolen.
Den kommer ut genom torpedväggen med två andra slangar i en trippelgenomförning bakom fördelaren men är pluggad och går ingenstans. Skall den gå direkt till förgasaren eller in till någon vacum behållare?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
De va som tusan har undrat vad den slangen är till hehe. Min går till ett T-kors som sen ansluts till en nippel på insuget lite framför fördelaren.
Den nippeln matar både bromsservo, din slang och automatlådan.
Kanske inte varit så original men tycker jag sett något liknande montage på original bilar.
/Terner
Den nippeln matar både bromsservo, din slang och automatlådan.
Kanske inte varit så original men tycker jag sett något liknande montage på original bilar.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Thanx!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Terner: (eller någon annan)
Vet du också vilken färg det skall vara på kablarna som skall gå till fläktresistorn. Bredvid vacumslangs genomgången ca: 5 cm till höger kommer det ut fyra/fem ledare som är klippta av någon korkskalle. Jag gissar att det är dessa ledare som skall till resistorn, ev skall någon av dessa till A/C:n. (Den har någon också klippt bort
) Jag har ett kopplings schema men jag blir inte klok på det, dessutom är det till en -73:a och jag har en -71:a.
Resistorn ser ut så här.

Vet du också vilken färg det skall vara på kablarna som skall gå till fläktresistorn. Bredvid vacumslangs genomgången ca: 5 cm till höger kommer det ut fyra/fem ledare som är klippta av någon korkskalle. Jag gissar att det är dessa ledare som skall till resistorn, ev skall någon av dessa till A/C:n. (Den har någon också klippt bort

Resistorn ser ut så här.

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
2 gröna en gul och en som ser lila ut eller nåt. Kontakten är ju gjuten så man ser inte vilket stift dom går till men dom 2 gröna går in i mitten på kontakten.
När jag fått igång bilen kan jag mäta upp det om du vill men vågar inte koppla på batteriet med allt el löst hängande nu.
Den till ackompressorn kommer i samma härva men min är skarvad inne i härvan och sen röd. Kan återkomma om den med.
Om du vill kan jag ringa dig när jag är i garaget så kan vi jobba på det
Har också ett frågetecken om kablarna till startmotorn. Det går en röd kabel modell grövre upp till kabelstammarna från starten och det är ju försörjningen till säkringsdosan. Har sedan en klippt kabel av samma grovlek i härvan som är brunlila nåt. Den verkar också ha gått till + på starten menfinns inte i -73 elschema vad jag kan se. Vet nån vad det är?
Motståndsmäter jag den mot plus så är den inte kopplad dit heller.
/Terner
När jag fått igång bilen kan jag mäta upp det om du vill men vågar inte koppla på batteriet med allt el löst hängande nu.
Den till ackompressorn kommer i samma härva men min är skarvad inne i härvan och sen röd. Kan återkomma om den med.
Om du vill kan jag ringa dig när jag är i garaget så kan vi jobba på det

Har också ett frågetecken om kablarna till startmotorn. Det går en röd kabel modell grövre upp till kabelstammarna från starten och det är ju försörjningen till säkringsdosan. Har sedan en klippt kabel av samma grovlek i härvan som är brunlila nåt. Den verkar också ha gått till + på starten menfinns inte i -73 elschema vad jag kan se. Vet nån vad det är?
Motståndsmäter jag den mot plus så är den inte kopplad dit heller.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Jag har andra färger på mina ledare. Är det ingen som har en -71 med AC som kan titta vilka ledare som sitter på resistorn?
Terner:
Jag drog ström via resistorn i kväll, 12A drar fläkten, och resistorn nästan kokade. Vet du möjligen om ledarna från din fläktswitch på konsolen går direkt till resistorn och sedan till fläktmotorn. Eller används något relä på vägen?
Resistorn kyls ju visserligen av fläkten eftersom den sitter precis framför densamma, men den blev rejält het.
Och att dra 12A genom switchen känns inte som någon höjdare.
Är det någon som vet eller kan mäta hur mycket ström som går igenom switchen?
Terner:
Jag drog ström via resistorn i kväll, 12A drar fläkten, och resistorn nästan kokade. Vet du möjligen om ledarna från din fläktswitch på konsolen går direkt till resistorn och sedan till fläktmotorn. Eller används något relä på vägen?
Resistorn kyls ju visserligen av fläkten eftersom den sitter precis framför densamma, men den blev rejält het.
Och att dra 12A genom switchen känns inte som någon höjdare.
Är det någon som vet eller kan mäta hur mycket ström som går igenom switchen?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
???????????????
Vad är det du har på din -75a
Vad är det du har på din -75a
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ornet kanske bara har en bild........
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Man jag har sett den bilden från dig ofta...!!! Kanske är det så att jag som jobbar på Volvo (Exteriör avd) som i sin tur ägs av Ford kanske censurerar mitt Internet så att jag inte kan se sköna Cheva ting utan bara Ford relaterade saker.... och då tror mina "internet övervakare" att det just är en Ford som Ornet visarornet skrev:Ja, nåt gick väldigt fel. Har aldrig sett bilden förut, men fräck var den ju

Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 222
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 15:32
- Ort: Stockholm
Högerklicka på bilden så får ni fram den riktiga länken, i det här fallet:
http://upload.pifiu.com/uploads/2005-fe ... istor2.jpg
Länken måste kopieras in i ett nytt fönster med ett mellanslag efter.
Varför det blir denna standardbild är just för att ägarna av servern inte gillar hotlinks i forum och har låst den funktionen...
Mellanslaget efter länken lurar denna låsning!
http://upload.pifiu.com/uploads/2005-fe ... istor2.jpg
Länken måste kopieras in i ett nytt fönster med ett mellanslag efter.
Varför det blir denna standardbild är just för att ägarna av servern inte gillar hotlinks i forum och har låst den funktionen...
Mellanslaget efter länken lurar denna låsning!
Ja, jag har ofta sett samma bild på vingen. 

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Pinsamt
Känner mig väldigt dum just nu.
Ber om ursäkt för konstiga bilder. Har dock aldrig sett något annat på forumet än de jag lagt upp.
Jag kanske är svartlistad av någon någonstans.
Har någon annan haft dessa problem.
jag har inte sett skumma bilder från någon annan iallafall.
Tråkigt när man vill dela med sig och det inte funkar, speciellt om man inte fattar att det är ett problem.
Får väl hoppas på en lösning, men vet inget nu.
Christians råd kanske kan vara nåt tills vidare.
Känner mig väldigt dum just nu.

Ber om ursäkt för konstiga bilder. Har dock aldrig sett något annat på forumet än de jag lagt upp.
Jag kanske är svartlistad av någon någonstans.
Har någon annan haft dessa problem.
jag har inte sett skumma bilder från någon annan iallafall.
Tråkigt när man vill dela med sig och det inte funkar, speciellt om man inte fattar att det är ett problem.
Får väl hoppas på en lösning, men vet inget nu.
Christians råd kanske kan vara nåt tills vidare.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Jag laddar upp mina bilder på Mypix det funkar bra om man sätter [img]"sökvägen%20till%20din%20bild"[/img]
Se även tråden "Startproblem LT4 1996!!"
Se även tråden "Startproblem LT4 1996!!"
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Det är Lungt Ornet!!!!! Jag fattade ju inte själv vad det det var för fel... !!Trodde som sagt att det var min jobbdator eller mitt nät här på jobbet som spökade...!! Jag har ibland sett din riktiga bild men efter ett tag så blir det Hondan med vingen..ornet skrev:Pinsamt
Känner mig väldigt dum just nu.![]()
Ber om ursäkt för konstiga bilder. Har dock aldrig sett något annat på forumet än de jag lagt upp.
Jag kanske är svartlistad av någon någonstans.
Har någon annan haft dessa problem.
jag har inte sett skumma bilder från någon annan iallafall.
Tråkigt när man vill dela med sig och det inte funkar, speciellt om man inte fattar att det är ett problem.
Får väl hoppas på en lösning, men vet inget nu.
Christians råd kanske kan vara nåt tills vidare.

Nu har ju i alla fall jag lärt mig något av Christian.
Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72