Har problem med att få i femmans växel på högvarv:(
Här det någon annan av er som haft det felet?
Hur blir det om man har luft i slavcylindern?
Allt är bytt som har med koppling slaven mm
Tips på någon firma som renoverar?
Ubbe som får köra på fyran runt på KM;)
Problem med femmansväxel.
Re: Problem med femmansväxel.
Hallå Ubbe,
Femmans växel, är inte det ett TV-program? Det här borde vara din specialitet Ubbe
. Har du kollat antennen? Kan det vara själva växelspaken (fjärrkontrollen) som är problemet? Lite talk runt 5:ans knapp kanske hjälper.
Lycka till!
/Tomten
Femmans växel, är inte det ett TV-program? Det här borde vara din specialitet Ubbe

Lycka till!

/Tomten
Kan ju va sliten synkring mellan fyra & femmans växel
Chrippe Skottsäker
Chrippe Skottsäker
Om du har luft i slavcylindern så blir kopplingen svampig och mjuk men då borde det vara svårt att lägga i alla växlar och inte bara 5an om det är det du är ute efter
Tyvärr lutar det nog mer åt det chrippe skrev.. Men skrapar det när du ska lägga i femman? Annars kan det vara växellänkaget som glappar lite om du har tur!

Medlemsnummer 3955
Hej:) Det rasslar när jag lägger i backen, när bilen är varm och inte när jag kör ut från garaget när bilen är kall;)det är det som är skumt.Meatos skrev:Om du har luft i slavcylindern så blir kopplingen svampig och mjuk men då borde det vara svårt att lägga i alla växlar och inte bara 5an om det är det du är ute efterTyvärr lutar det nog mer åt det chrippe skrev.. Men skrapar det när du ska lägga i femman? Annars kan det vara växellänkaget som glappar lite om du har tur!
Fast det är lite trögt att få i den.
Men det är nog som ni säger att synkringarna är slitna.Hoppas att inte kopplingen är slut också:(
Att din koppling skulle vara slut borde inte ha nåt med detta att göra. Men om du tycker att kopplingen inte släpper riktigt helt när du frikopplar så är ju en luftning av kopplingen en bra början eller oljebyte om det inte är gjort på ett tag.Ubbe skrev:Hej:) Det rasslar när jag lägger i backen, när bilen är varm och inte när jag kör ut från garaget när bilen är kall;)det är det som är skumt.Meatos skrev:Om du har luft i slavcylindern så blir kopplingen svampig och mjuk men då borde det vara svårt att lägga i alla växlar och inte bara 5an om det är det du är ute efterTyvärr lutar det nog mer åt det chrippe skrev.. Men skrapar det när du ska lägga i femman? Annars kan det vara växellänkaget som glappar lite om du har tur!
Fast det är lite trögt att få i den.
Men det är nog som ni säger att synkringarna är slitna.Hoppas att inte kopplingen är slut också:(
Medlemsnummer 3955