Hej.
hade tänkt byta originaldelarna(kylare plus fläkt) till delarna i rubriken.
Var mycket nära att sända i väg beställningen jag hade liggande i varukorgen då det slog mig
Varför ska jag byta? 10 tkr fattigare men vad får jag på plussidan? Kan nån ge mig ett hållbart
motiv till att beställa? Inga överhettningsproblem.
Percy
_______________
C3 454 -73 manuell
Aluminiumkylare och elfläkt
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
säger inte att det är värt det men några hk (har för mig att jag läst ~5hp men vet inte var) vid toppvarven vinner du allt 

-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
Hejs
Har du inga överhettningsproblem inte ens vid cruising så gör som Beatles: Let it be! Eller översatt till Svenska: Skit i de!
Lägg stålarna på något roligare!
Har du inga överhettningsproblem inte ens vid cruising så gör som Beatles: Let it be! Eller översatt till Svenska: Skit i de!
Lägg stålarna på något roligare!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
Jag hade också lagt pengarna på något annat. Hade orginalkylare läckt så hade det kännts mer motiverat. Orginalkylare med mekanfläkt och fläktkåpa är bra.
-
- Rookie
- Inlägg: 96
- Blev medlem: lör maj 11, 2013 15:39
- Ort: Kungälv
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
Håller med ovanstående!
Bytte själv till treraders alukyl,bytte senare även fläkt och viscokoppling.
Med facit i hand hade det nog räckt väl med rätt fläkt och ny visco
.
/Christian
Bytte själv till treraders alukyl,bytte senare även fläkt och viscokoppling.
Med facit i hand hade det nog räckt väl med rätt fläkt och ny visco

/Christian
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
Köp nåt skojigare, som elektronisk tändning om du inte redan har det. Kan ge mer pulver och gå svalare om den ställs in bra. Eller varför inte en ny förknasare 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Aluminiumkylare och elfläkt
Hej och tack för svaren!
Summeringen blir övervägande Håll fingrarna borta från den beställningsknappen.
Lägg hellre pengarna på något annat och roligare.
Percy
_______________
C3 454 -73 manuell
Summeringen blir övervägande Håll fingrarna borta från den beställningsknappen.
Lägg hellre pengarna på något annat och roligare.
Percy
_______________
C3 454 -73 manuell