Steering position sensor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
kothe
Corvettefantast
Corvettefantast

Steering position sensor

Inlägg av kothe »

Jag har problem med active handling på min C5 -99 coupe. Och efter att ha läst felkoder och testat med att byta lite olika saker så är jag nu rätt säker på att felet sitter i steering position sensor som sitter på rattstången. Nu till problemet, jag har försökt hitta någonstans där man köpa en sån sensor ny, men inte hittat något. Jag lyckas bara hitta begagnade, och jag vet inte om jag vill sätta in en sån eftersom det verkar vara väldigt noga med läget på sensorn och att den inte har snurrat något innan installationen är klar. Är det någon som har erfarenhet av detta, fungerar det med begagnad, eller var kan man hitta en ny?

/Daniel
Corvette Coupé L98 -90 (Skrotad)
Corvette Coupé LT1 -92 (Såld)
Corvette Cab LT1 -92 6vxl (Såld)
Corvette Coupé LS1 -99
Medlems nr. 1905
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Steering position sensor

Inlägg av mpe »

HEJ Daniel.Jag köpte min(ny) av Classic car i Löddeköpinge.Lätt att byta efter att man fått ut ratt stången,det som tar tid är just att få ut ratt stången och inte snurra på denna .Nu är min en 2001 med eltilt ratt så klumpen till tilten var trång att få ut.
Mats
kothe
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av kothe »

Hej,

Ja, jag har förstått att man måste ha ut rattstången, men det ska nog inte vara några problem. Men det verkar som om det sitter en annan modell av sensor på 99-00 än den som sitter på din. Och var man än letar i USA så står det att den har utgått. Så det är därför jag funderar på möjligheten med en begagnad.

/Daniel
Corvette Coupé L98 -90 (Skrotad)
Corvette Coupé LT1 -92 (Såld)
Corvette Cab LT1 -92 6vxl (Såld)
Corvette Coupé LS1 -99
Medlems nr. 1905
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mpe »

OK,det viste jag inte att det var skillnad på dem.Säkrast är att ringa Anders på(R-Tune) www.vette.se han kan det mesta om corvetter.
Har en kompis som just nu håller på med samma problem på en 03a.
Mats
Skriv svar