Vette73 skrev:Kör jag fläkten direkt via batteriet så funkar det.
När alt är monterat och man ställer läges väljaren i läge ett jag mäter sedan vid kablarna lösa som ska sitta i fläkten då har jag 12 v men sätter jag dit tamparna faller spänningen till typ 0 volt.
Lika i alla lägen.
Drar man en kabel direkt till jord och sätter den på den blå kabeln som sitter i kontakten där lägesväljaren ska sitta så blir det fullt drag på fläkten.
Kortsluter man mellan brun gul eller mellan orange brun så hör man ett svagt klickande ljud.
Någon som har några idéer ??
Vore kul om den fungerade som den ska.
//Kenth

Nu är det löst......
Om ni har bytt startmotor och inte torkare samt fläkt inte fungerar efter bytet men fungerade före.
Det sitter en lös kabel vid startmotorn som lätt kan hamna på fel sida ska sitta på jordsidan.
Råkar den hamna på plussidan så har man ingen jord till fläkten samt till torkarmotorn.
Prata med en corvette kille som fråga mig om det satt några extra kablar i motorrummet ja det gjorde det till torkarmotorn en jord kabel som inte ska sitta där.
Då tog jag bort den svarta kabeln från fläktmotorn som ska vara jord och mätte på den till jord så hade jag 12 volt.
För att enkelt testa så drog jag en lös kabel till jord och där den svarta kabel satt på fläktmotorn ja då funkade allt som det ska.
Föregående ägare av min Corvette måste ha bytt startmotor men get upp för lösa fläktproblemet.
Nöjde sig väll med att få torkarna att funka med en nödlösning
// Kenth
