Någon som har koll på vart man kan handla 295/50-15 sulor eller bredare med motsvarande höjd(diameter).
295/50-15 eller mer...
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
295/50-15 eller mer...
Har letat efter någon bättre ersättare till de BF Goodrich 295:or som jag har idag, men det verkar vara tunt med såna..
Någon som har koll på vart man kan handla 295/50-15 sulor eller bredare med motsvarande höjd(diameter).
Någon som har koll på vart man kan handla 295/50-15 sulor eller bredare med motsvarande höjd(diameter).
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
johan lu
- susanna113
- Corvetteälskare

- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
däck
http://www.alven-ingvarsson.se/
Hej försök med denna länk, de har märket dominator med 295/50/15
har de själv o vet att de är svåra att få tag på
Hej försök med denna länk, de har märket dominator med 295/50/15
har de själv o vet att de är svåra att få tag på
- susanna113
- Corvetteälskare

- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
däck igen
Kostar 1350:- per styck glömde jag att säga
Jag har Centerline auto drag 8,5 tum breda men de skulle haft lite mera backspace, som en originalfälg ungefär, så hade bilen varit mindre spårkänslig. Väldigt snyggt på en C3, är dessutom väldigt lätta. lite dålig kylning för bromsarna bara, och så kostar de en rejäl slant. Kör på BF Goodrich 255/60 bak och 235/60 fram då jag tyvärr inte funnit något bättre alternativ i denna dimesion. Bredare däck än så går inte att ha på dessa fälgar på en bil utan skärmbreddare.
"Janne 289"
"Janne 289"
- susanna113
- Corvetteälskare

- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Susanna - Hur är Dominator däcken att köra på, spårkänslighet, grepp etc? Såg på bilden att de hade vit text. Är det bara på ena sidan så att man kan välja själv vit/svart?
OK! Är det någon annan som vet?
OK! Är det någon annan som vet?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
- susanna113
- Corvetteälskare

- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Cooper Cobra Radial har också 295/50 -15
Tror de är rätt likvärdiga BF Goodrich...
Vill du ha bättre däck föreslår jag att importera ett par dragradial från BF, eller den nya serien "ET Street Radial" från Mickey Thompson, vilka borde finnas att köpa här i sverige.
Kanske inte helt lagliga, men jäkligt mycket bättre än de vanliga Radialdäcken... hehe
/ Micke
Tror de är rätt likvärdiga BF Goodrich...
Vill du ha bättre däck föreslår jag att importera ett par dragradial från BF, eller den nya serien "ET Street Radial" från Mickey Thompson, vilka borde finnas att köpa här i sverige.
Kanske inte helt lagliga, men jäkligt mycket bättre än de vanliga Radialdäcken... hehe
/ Micke
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Har funderat på det också, men har väl några saker emot sig; kurvtagning(?), legalt..., slitstyrka om man åker lite längre samt håller transmissionen?! Nu är ju det halv dåliga greppet som gör att man inte sliter drivknutar etc i stycken, antar jag.Corv1-Micke skrev:Vill du ha bättre däck föreslår jag att importera ett par dragradial från BF, eller den nya serien "ET Street Radial" från Mickey Thompson, vilka borde finnas att köpa här i sverige.
/ Micke
Jag har kollat på tirerack i USA, och där finns 5 stycken olika 'vanliga' däck att välja på i 295 dimensionen http://www.tirerack.com/tires/Compare1. ... &x=10&y=13
Strulet lär ju vara kostanaden för frakten.... inte lite skrymmande...
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Vet inte hur kurvtagning är, men jag vet flera som kört sina C4 med dragradialer på gatan...Har funderat på det också, men har väl några saker emot sig; kurvtagning(?), legalt..., slitstyrka om man åker lite längre samt håller transmissionen?! Nu är ju det halv dåliga greppet som gör att man inte sliter drivknutar etc i stycken, antar jag.
Jag har kört på slicks med lustgas och endast bytt till solida drivknutar, och det har funkat bra än så länge
Jag kör dock med en turbin för ändamålet samt preppad th400 automat.
Vet inte hur manuell låda och koppling håller...?
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hittade Cooper däck i rätt dimension. Är det någon som har erfarenhet av hur Cooper Cobra GT däck är? 
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Japp,
Cooper Cobra sitter bak på min C4:a - tyvärr lite gamla och hårda så våtgreppet är inte det bästa men annars funkar de fint.
Brorsan åker på Cooper Cobra på sin Chevelle BB, ca 400HK
Biter fint och bra komfort.
Sen har jag Cooper på mina Jeepar också, men det är ju en annan historia - där skall det vara svampigt och mycket mönster.
Personligentycker jag att Cooper däcken är klart prisvärda med bra komfort
Cooper Cobra sitter bak på min C4:a - tyvärr lite gamla och hårda så våtgreppet är inte det bästa men annars funkar de fint.
Brorsan åker på Cooper Cobra på sin Chevelle BB, ca 400HK
Biter fint och bra komfort.
Sen har jag Cooper på mina Jeepar också, men det är ju en annan historia - där skall det vara svampigt och mycket mönster.
Personligentycker jag att Cooper däcken är klart prisvärda med bra komfort
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Japp, jag körde 295/50-15 Cooper Cobra GT ett tag. Misstänker att de kanske är lite lite bättre än BFG, men troligtvis väldigt likvärdiga.Hittade Cooper däck i rätt dimension. Är det någon som har erfarenhet av hur Cooper Cobra GT däck är?
Sålde dem billigt, fortfarande nästan nya tidigt i somras då de stack utanför skärmarna. Jag hade lite fel offset på fälgarna...
Nu kör jag MT Et Street. De funkar även med lustgasen på vanlig (läs: oklistrad) asfalt!
Hur breda är fälgarna?Hur breda däck kan jag ha på mina centerlinefälgar? det e nu 235/60/15 fram och 255/60/15 bak. Kan ju inte bara spinna med den nya motorn. vill gärna ha DOT-däck. nån som har ideer?
Tror som sagt att någon typ av dragradialer funkar skapligt bra på gatan. De bör inte flexa mycket mer än vanliga radialer i sidled...? (se mitt inlägg ovan)
Riskerna är dock självklara. Farbror blå tycker nog inte om däcken (men de har aldrig sagt till mig...!), väghållningen i kurvorna riskeras bli snäppet sämre och bilen kan kännas lite svampig i bakändan, samt att drivlinan slits hårdare (framförallt med manuell låda).
Kan tillägga att jag kört med dotslicks lite då och då på gatan i 4 års tid... hehe
/ Micke

