Catbacksystem GHL, Borla, ?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Catbacksystem GHL, Borla, ?

Inlägg av mse »

GHL catbacksystem lovordas av många på us-forumet och jämförs ofta med Borla Stinger. Är det någon här som testat GHL? Jag har kört med original titan tills nu, men min vänstra dämpare mår inte bra(jag tror nåt har släppt inuti?) så jag måste antingen ha tag i en annan likadan eller så byter jag till ett sportsystem. Man vill ju gärna ha lite mer muskelljud ur bilen men jag är rädd det blir för mycket. Och resonansljud i jämn landsvägsfart är skitjobbigt enligt mig. Det måste gå att ta en långtur med bilen utan hörselskydd. :)
Är tacksam för tips!? :?

http://www.ghlexhaust.com/C5-Corvette-B ... 811111.htm
Ex C5 Z06 2002
MatsV1
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Catbacksystem GHL, Borla, ?

Inlägg av MatsV1 »

Jag har GHL bullet catbacksystem på min. Låter lite för mycket vid vissa varvtal på motorväg enligt min smak. Men annars ok ljud. 8) Du får gärna åka med och lyssna själv vid lämpligt tillfälle.
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White

CCS - 3355
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

mse skrev:GHL catbacksystem lovordas av många på us-forumet och jämförs ofta med Borla Stinger. Är det någon här som testat GHL? Jag har kört med original titan tills nu, men min vänstra dämpare mår inte bra(jag tror nåt har släppt inuti?) så jag måste antingen ha tag i en annan likadan eller så byter jag till ett sportsystem. Man vill ju gärna ha lite mer muskelljud ur bilen men jag är rädd det blir för mycket. Och resonansljud i jämn landsvägsfart är skitjobbigt enligt mig. Det måste gå att ta en långtur med bilen utan hörselskydd. :)
Är tacksam för tips!? :?

http://www.ghlexhaust.com/C5-Corvette-B ... 811111.htm
Hej Mats!"mse" Jag köpte American Racing headers med race kattar och är jätte nöjd :D Jag har kvar titan ljuddämparna bak och det blev kanon ljud.Det låter racing när man gasar och lagom på landsväg.När man kommer upp i ca 150och gasa på så blir det nästan helt tyst,det är som man går igenom ljud vallen :mrgreen: Tänk på VIKTEN så att bilen inte blir tyngre.
Hur gick det med kopplingen har du fått byta den?
Mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Jag har GHL bullet catbacksystem på min. Låter lite för mycket vid vissa varvtal på motorväg enligt min smak. Men annars ok ljud. 8) Du får gärna åka med och lyssna själv vid lämpligt tillfälle.
Tack för erbjudandet! Det gör jag gärna! :D
Ex C5 Z06 2002
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Hej Mats!"mse" Jag köpte American Racing headers med race kattar och är jätte nöjd :D Jag har kvar titan ljuddämparna bak och det blev kanon ljud.Det låter racing när man gasar och lagom på landsväg.När man kommer upp i ca 150och gasa på så blir det nästan helt tyst,det är som man går igenom ljud vallen :mrgreen: Tänk på VIKTEN så att bilen inte blir tyngre.
Hur gick det med kopplingen har du fått byta den?
Mvh Ubbe
Jag har tänkt att lite mer ljud än ur originalrören får det gärna vara. Kanske headers är vägen dit. Headers är på min önskelista iaf. :)
Ubbe, jag har inte bytt koppling än. Men den är beställd. Men kopplingen tycks fungera nu, men jag gasar aldrig på ordentligt förrän kopplingspedalen är 100% uppe heller. Inga burnisar här. :)
Ex C5 Z06 2002
Användarens profilbild
jörgen
Rookie
Rookie

Inlägg av jörgen »

Har headers + GHL catback.
Låter en hel del när man gasar på.
I normal cruising är det ok.
Har en del resonans på 6'an i motorvägs fart med cabben uppfälld. Kör man på 5'an så försvinner det alternativt gasar på lite mera.
Fick fylla rören med material för att få igenom dom på besiktning :-)
C6 2008 Cab Triple Black, MN6, Z51, NPP
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Har headers + GHL catback.
Låter en hel del när man gasar på.
I normal cruising är det ok.
Har en del resonans på 6'an i motorvägs fart med cabben uppfälld. Kör man på 5'an så försvinner det alternativt gasar på lite mera.
Fick fylla rören med material för att få igenom dom på besiktning :-)
Tack för värdefull info! Jag har en köpesannons ute på ett Z06 originalsystem till att börja med. Sen får vi se... :)
Ex C5 Z06 2002
Skriv svar