Kanske en lösning

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Gerth
Nykomling
Nykomling

Kanske en lösning

Inlägg av Gerth »

Hej

Hade av samma problem, och då köpte jag en ny databox (klintberg o Way) ca:1600kr. Den är jättelått att montera
du behöver inga verktyg. Boxen sitter perfekt, ovanför batteriet. Med ny box funkade allt perfekt. Hastighetsmätaren, satte
igång, tongången blev perfekt, ja massor av grejor som inte funkat blev bra, även mätare som jag inte visste om att den
funktionen fanns. Vet inte om det är en 100% för dig, men för mig blev de det

Ha det bra

Gert
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Kanske en lösning

Inlägg av Vettemannen »

Gerth skrev:Hej

Hade av samma problem, och då köpte jag en ny databox (klintberg o Way) ca:1600kr. Den är jättelått att montera
du behöver inga verktyg. Boxen sitter perfekt, ovanför batteriet. Med ny box funkade allt perfekt. Hastighetsmätaren, satte
igång, tongången blev perfekt, ja massor av grejor som inte funkat blev bra, även mätare som jag inte visste om att den
funktionen fanns. Vet inte om det är en 100% för dig, men för mig blev de det

Ha det bra

Gert
Ursäkta men vem pratar du med?

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Användarens profilbild
Gerth
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Gerth »

Hej

Ja, inte vet jag varför jag, men jag svarade på en som hade liknande problem som jag hade. Jag hoppas att den som hade problemet har läst detta. För övrigt så har jag inte corvetten kvar, utan den gick iväg, faktiskt innan annonserna kom ut, men det var för sent att stoppa dem.

Jag har ju en Chevrolet Impala 58 sportcupè att trösta mig med, så jag överlever.

Gerth
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Gerth skrev:Hej

Ja, inte vet jag varför jag, men jag svarade på en som hade liknande problem som jag hade. Jag hoppas att den som hade problemet har läst detta. För övrigt så har jag inte corvetten kvar, utan den gick iväg, faktiskt innan annonserna kom ut, men det var för sent att stoppa dem.

Jag har ju en Chevrolet Impala 58 sportcupè att trösta mig med, så jag överlever.

Gerth
Men det jag ville komma till är att du måste svara i samma tråd och inte starta en ny tråd när man svarar på ett inlägg.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Användarens profilbild
Gerth
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Gerth »

Hej

Ja, jag vet, har skrivet en massa tidigare. Fick nog ett tillfälligt hjärnsläpp

Ha det bra
Skriv svar