Navigator dvd skiva uppdatering

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
ettan47
Nykomling
Nykomling

Navigator dvd skiva uppdatering

Inlägg av ettan47 »

Hej jag har en 2009 C6 med navigator och givetvis den medföljande navigatorskivan (orginal). Nu är det ju så att vägar läggs om, nya sträckningar etc. och när det gäller andra navigatorer så kan man ju uppgradera dessa via deras egna hemsidor.

Kan man även uppdatera corvettens navigator genom att köpa en ny DVD skiva (nyare årsmodell av dvd skivan) och var köper man den i så fall.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Navigator dvd skiva uppdatering

Inlägg av Hejdarn »

Problemet är att orginalskivan kostar 4500:- om jag minns rätt och är då ändå typ 2 år gammal i värsta fall. Navigering är inte kärnverksamhet för GM. För typ 1100:- kan du köpa en lös Garmin eller liknande som funkar i alla bilar och som är rätt mycket bättre. Vill du ha orginalskiva så går du till en GM ÅF så tar de hem en åt dig.
Mvh
Thomas
ettan47
Nykomling
Nykomling

Inlägg av ettan47 »

Hej och tack för info. Ja det var vad jag misstänkte, dyrt och ingen eller marginell uppdatering.

Jag har redan en lös navigator som är bra men tänkte slippa fästa den på rutan etc. då det redan finns en navigator i bilen. Synd att de inte kan erbjuda vettiga uppgraderingar från GM.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Det är tyvärr samma på nästan alla bilmärken. Navi och stereo är inte det de satsar på, det skall bara finnas.
Jag har väl en viss förståelse för det att man inte vill lägga många tusen till på utpriset på bilen.
Mvh
Thomas
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jim Profit »

...
Jimmy
Corvette Z06 2006
Skriv svar