Frånga ang drivlina och fjädring
Frånga ang drivlina och fjädring
Tjenare. har lite frågor ang växellådan och kardanen. Har inte någon corvette själv men är de motor sen lådan och kardanröret sen diff? vad jag har hört så sitter det bladfjädrar på dessa bilar, stämmer de? någon som har bild på både fram och bakfjäder i så fall?
Re: Frånga ang drivlina och fjädring
yes c5. blev inte riktigt klok på bilden högts upp. är hela "röret" växellåda sen en sprängkåpa på de som går till motorn då eller?
C5Z06 skrev:Transaxel. Koppling på motorn, sedan vlåda vid "bakaxeln". Och ja, det är bladfjädrar i kompositmaterial både fram och bak.
2 sek på google så hittar du fler bilder![]()
Ex dessa http://forums.corvetteforum.com/c5-tech ... train.html
tack så mycket:) visste inte vad jags kulle söka på men nu fick jag ju de svaret jag behövde. du har inga bilder på hur bladfjädrarna sitter?:)
Bild samt mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_springChrisO skrev:. du har inga bilder på hur bladfjädrarna sitter?:)
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
-
- Corvettefanatiker
Hejs ChrisO
Har du tänkt att bygga något skoj med C5 drivlina? Och i så fall vad?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
magnum skrev:Hejs ChrisO
Yes ska slaffa en camaro gen 3 med komplett c5 drivlina
-
- Corvettefanatiker
Hejs ChrisO
Köp en C5:a istället för något ombyggt krångel! Dessutom får du då vara med i en fantastisk klubb: Club Corvette Sweden!
Köp en C5:a istället för något ombyggt krångel! Dessutom får du då vara med i en fantastisk klubb: Club Corvette Sweden!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Jo fast en c5a kostar nästan så dubbelt så mkt sen har jag fastnat mer för gen 3 camaron:)magnum skrev:Hejs ChrisO
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Ja, lite dyrare blir det väl med en C5:a men det är också mycket mer bil! Och som sagt en trevlig klubb!
Ja, lite dyrare blir det väl med en C5:a men det är också mycket mer bil! Och som sagt en trevlig klubb!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Visst kostar en C5a mer i inköp men om du räknar med allt skiljer det nog inte så mycket på totalkostnaden.ChrisO skrev:Jo fast en c5a kostar nästan så dubbelt så mkt sen har jag fastnat mer för gen 3 camaron:)
Hur som helst lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;