Hej!
Ville bara dela med mig av min erfarenhet gällande reg besiktning av min egen importerade C5'a.
Utgångspunkt:
Allt USA standard förutom GHL headers/ljuddämpare+Vararam Insug.
Inköp:
EU Baklysen Röd/vit + kabelhärva
Diod lampa kombination parkering/blinkers
Swelight "svarta" sidoblinkers
Vita sidomarkering "glas" med gul lampa
Första försöket på bilprovningen:
2 anmärkningar.
- Ljudet var för högt
- Fick ej vara parkering/blinkers i samma lyktinsats
Inköp 2:
Separat Vit Ledlampa för parkeringsljuset som monterades (max 40cm in från sidan och min 35cm från marken)
En rulle hönsnät + ljuddämpar ull ifrån biltema(tog isär systemet på 2 ställen och fyllde upp)
Andra försöket på bilprovningen:
0 anmärkningar
Erfarenhet:
Kunde sparat 630 kr på efterkontrollen om man gjort lite nogrannare efterforskningar !
Nu är Park/blinkers LED tillbaka och hönsnäts insatsen borta. Bara väntar på att registrerings skyltarna ska komma. Undra om den främre ska sitta under nosen eller på nosen!
Registrering besiktning Erfarenhet
Registrering besiktning Erfarenhet
Senast redigerad av jörgen den fre apr 27, 2012 8:04, redigerad totalt 1 gånger.
C6 2008 Cab Triple Black, MN6, Z51, NPP
Re: Registrering besiktning Erfarenhet
Ang skylten så beställer du de mindre sk amerika skyltarna eftersom din är en import från usa.
Jag har placerat min på vänster fram under luftintaget, ungefär som Alfa Romeo gör med sina skyltar och ingen polis eller besgubbe har ngn åsikt om det.
Jag har placerat min på vänster fram under luftintaget, ungefär som Alfa Romeo gör med sina skyltar och ingen polis eller besgubbe har ngn åsikt om det.
Det finns många sätt att montera skylten på..Jag själv har köpt en transparant plexi del som finns just för C5an så den passar perfekt i det stora hållet där fram,sen har jag målat den i samma färg som bilen så att bara skylten syns.Det är ett sätt.
Mats
Mats
Kul att du införskaffat en liten Vette
!
Har lite bilder på hur jag fixat en snygg regskylthållare fram som funkar i besiktning. Du skall inte sätta något i hållaren fram (ser ju inte klokt ut
)
Ha en skön cruisesommar !!

Har lite bilder på hur jag fixat en snygg regskylthållare fram som funkar i besiktning. Du skall inte sätta något i hållaren fram (ser ju inte klokt ut

Ha en skön cruisesommar !!
Nybliven C5 ägare
PM gärna en länk/bild på ditt arrangemang om du har möjlighet?
Fick dom små USA skyltarna som passar bra i "orginal" hållarna.
Behöll USA skylten bakom den Svenska så att "hålet" täcktes upp både fram och bak när man använder utfyllnadsramen fram och plastramen bak
Kanske ser lite töntigt ut att ha delstatens (Ohio) symbol/text sticka upp men det får duga just nu.
Fick dom små USA skyltarna som passar bra i "orginal" hållarna.
Behöll USA skylten bakom den Svenska så att "hålet" täcktes upp både fram och bak när man använder utfyllnadsramen fram och plastramen bak
Kanske ser lite töntigt ut att ha delstatens (Ohio) symbol/text sticka upp men det får duga just nu.
C6 2008 Cab Triple Black, MN6, Z51, NPP